fredag 26 juli 2024

Fyra en fredag

Precis som BP saknar jag Elisamatildas "Fem en fredag", hon är på semester, så vi får hålla oss till längre fram. Men BP lägger istället ut "fyra en fredag"-fyra foton! Jag hänger på och visar en dagsfärsk bild från Grekiska kolgrillens uteservering, som väntar på sina gäster tidigare idag, själv hade jag joggat och passade på svettig och dan att hämta ut ett paket till vår kompis på vårt utlämningsställe lite längre fram.

Tog ett foto på det forna Friends Arena som är vår granne, numera Strawberry Arena, igår gästades det av Pink, och jag ångrar nästan att jag inte var där, hon var visst väldigt bra. 
Sen blir det ett fint minne från stugan anno 2018, eller om det var 2017? Fina Maja kom med på bild.

Ännu ett minne, från semestern i Port de Soller, Mallorca sommaren 2019.

Nu gör vi som BP, kollar på OS-invigningen!


 

5 kommentarer:

Ditte sa...

Visst är det OS invigning även hos oss. Kul; men lite långt med alla båtarna. Kul med fyra bilder och för mig var det extra roligt att se nu hur texten Strawberry tar sig ut på gamla Friends.
Och fina semesterminnen är det alltid roligt att ha med sig.
Har nu medmig många fina semesterminnen från vår vecka på södra Gotland.
Önskar dig en skön helg-
Kram

BP sa...

Hahaha! Tusen tack för länken och att jag inspirerade dig att hänga på:-) Blev hungrig direkt - saknar vår Grekiska Kolgrill som försvann från Täby i samband med pandemin. Vilken mat:-)
Strawberry Arena - säger bara suck! Att miljonärer får styra vad nationalarenor får heta är trist. Nu var Friends inte mycket bättre heller i och för sig...;-)
Strandbilden från Mallorca - yummie, yummie, även om jag själv inte gillar sand mellan tårna;-)
Har invigningen på i bakgrunden. Jag är inte impad...

Hanneles bokparadis sa...

har inget foto när jag åt frukost på altanen… vi har inga kanaler för att se OS

Guldkryckan sa...

Strawberry var ju ett underligt namn på en arena, läser i kommentaren av Bp att det är någon miljonär som kommit på det och jag minns plötsligt vad jag hade förträngt. ;)
Fina Maja där, minns henne, bästa katten.
Semesterbilder är aldrig fel att ha, skönt att kunna kika på när det snöar. ;)

Ha en fin eftermiddag.


femfemman sa...

Tittade till invigningen några gånger. Har inte tålamod för så långa och sega tillställningar. Men den var nog riktigt maffig!
Kanske skulle börja med fem en fredag efter uppehållet. Gillar ju frågerier. Kram