tisdag 9 juli 2024

Jag och katterna på landet

Känner mej inte så ensam på landet, igår kväll hade jag sällskap i soffan av Killen, hur gosig som helst!
En sån stilig kille han är!
 
Lite molnigt på morgonen ...

Mamma Jamis klarar sig fint med sina 3 ben, jaga kan hon fortfarande, idag såg jag henne med en fågel i munnen!

Men söt är hon, det lilla rovdjuret!
Vädret blev bättre än förväntat, en massa sol och värme idag, så jag klagar inte.
En härlig utsikt, och jag lyssnade på två sommarprat idag : Jennie Walldén och Johanna Nordström, och blev berörd av bådas program, framför allt Jennies.
Dagens fjäril...
Tog en promenad på eftermiddagen, och hajar alltid till när jag ser dessa gäss som svägerskan ställt ut i skogen på vår tomt.
Vilken sommarkväll jag och katterna får! Glömde köpa nån middag till ikväll när jag var och handlade i förrgår, men lite rester finns det att ta av i kylskåpet, det går ingen nöd på mig.


9 kommentarer:

BP sa...

Nej, det går verkligen ingen nöd på dig. Och vilken tur med vädret - första soliga och varma dagen på en vecka. Det blåste inte ens...

Skoj att Jamis klarar sig med tre ben, gissar att det är en vanesak. Kul att hon fortfarande kan jaga, även om jag inte skulle vilja ha en död fågel eller en mus i stugan, och andedräkten vill jag inte ens tala om - hahaha:-)

Blomsterprakten på ert sommarställe är fantastisk. En riktig oas. Njut nu av den milda kvällen och sedan fotbollen klockan 21;-)

Ditte sa...

Så fint du har det. Härlig blomsterprakt. Nej, då- det går ingen nöd på dig. Och fint sällskap av katterna har du ju.
Vad gäller sommarprogram kan jag också rekommendera Wivi Waldén och utrikeskorren Cecilia Uddén . TVå helt olika program men båda, i mitt tycke, väldigt bra.
Ha det fortsatt bra.
Kram

znogge sa...

Nej, någon större nöd går det inte på dig! En härlig sommardag i fin natur och dessutom mysigt sällskap.
Det är verkligen fantastiskt hu bra en trebent katt faktiskt klarar sig.
Önskar en sen god kväll nu!
Kram

femfemman sa...

Dottern har oxå en trebent katt. Amputerade för minst tio år sedan. Katten är superpigg fortfarande, trots att den egentligen får ses som gammal. Ha det fint!

LillaSyster sa...

Bästa sällskapet och igår kväll var ju helt ljuvligt. Så fina katterna är=)

Anna i Portugal sa...

Så härligt att höra att trebenta katten kan jaga också! De anpassar sig väl de små liven. Så mysigt sällskap. Idag berättar jag storyn om Semlan på bloggen. Ha en fin dag!

Guldkryckan sa...

Fina katten, man behöver knappt mer än det för att bli glad, men lite mer underlättar ju. ;)

Ha en fin onsdag nu.

Klimakteriehäxan sa...

Fina katter, fantastisk ros! Hade en nästan lika fin ros i fjol men nu har jag visst lyckats ha ihjäl den, tyvärr.

Paula sa...

Den fjärilen tror jag att jag fotade igår, vet inte vad den heter. Vilka fina dagar du har haft i stugan, och i så trevligt sällskap!