lördag 5 september 2009

Morgonjympa

Fick i veckan veta att jag skulle leda jympa idag kl. 09.30. Hm,inget vidare för en nattarbetare. Seg och trött var jag förstås i morse,och undrade skeptisk om man verkligen får jympa så här tidigt på lördagen,kan det vara bra för kroppen?
Men solen sken och motionärerna som var där såg pigga och glada ut,så det var bara att se lika pigg och glad ut själv och dra igång jympan!
Döm om min förvåning när jag märkte att min kropp riktigt njöt av att jympa i arla morgonstund (ja,ganska tidigt i alla fall!)
Nu känner jag mej väldigt nöjd och pigg med starten idag,fast är rädd att jag kommer att krascha lagom till vi ska in till stan och fira sonen som fyller år i morgon,med ett restaurangbesök!

Min startlåt för i höst är denna underbara :


3 kommentarer:

Storarvid sa...

Lustigt, när jag hör takten, kompet så tänker jag på "Blondie Heart of glass" Tänk att man trots vuxen ålder kan bli överraskad av sig själv, inte dåligt :-)

imse sa...

Låter jobbigt, det där!

Ha en bra kväll!

Anne-Lie sa...

Är ju en morgonpigg typ men kan tänka mig att en och annan behöver bli påmind så tidigt på morgonen att de lever;-))