tisdag 22 december 2009

Dagarna före doppare dan



Vaknade redan före kl 08 idag! Förstår ingenting,jag har ju jobbat tre nattpass,somnade inte före kl.02 ?!

Tog en sån fin bild på gryningen med mobilen...

Mysigt att sitta själv och äta frukost och se dagen gry i alla fall! :)

Nu är det ju endel som ska göras så här dagarna före jul,så det var väl därför jag vaknade så tidigt? Började med att lägga in sill. Sen var det dags att åka och handla med alla andra...trångt på Coop redan vid 11 tiden! Sen har det bakats,rullats mera köttbullar. Sonen har gjort mer julgodis. Nu har jag Janssons Frestelse kvar att göra. Men en kaffepaus är ett måste innan jag fortsätter. Ska ju jobba i morgon natt,så det mesta vill jag göra idag. Hittade ingen Mistel i år....

Ikväll ser jag på Peter Jöbacks julkonsert på Svt1 kl 20.00

3 kommentarer:

Storarvid sa...

En riktig vinteridyll i år, fin bild. Och så går det ju mot ljusare tider. I går var årets kortaste och mörkaste dag TJOHOOO... Snart är det midsommar ;-)

Anne-Lie sa...

Härlig morgonbild du bjuder på! Även jag har Jöback hos mig och huset luktar av vörtbrödet som jag bakat! Nu tycker jag att det snart kan bli jul;-))

imse sa...

Önskar dig och familjen en riktigt god jul!