onsdag 2 december 2009

The Reader

Jodå,jag kröp upp i soffan i går kväll , tände ljus, och smakade varm underbart god glögg (årets med clementinsmak)och såg filmen: The Reader ,och blev betagen! Kate Winslet är verkligen en av mina favoritskådisar,liksom Ralph Fiennes. Se Aftonbladets recension här. Kate Winslet fick en Oscar för den här rollen,och hon kunde lika gärna fått den för sin roll i filmen " Revolutionary Road",där hon också spelar helt fantastiskt! Ja,det var en sorglig men fantastisk film,The Reader, jag ger den 4,ja varför inte 5 stjärnor!!!

Idag har jag sett solen! Underbart! Gick ut i skogen och plockade lite granris som jag pyntat med. Men nu stundar igen två nattpass...

3 kommentarer:

Polargrevinnan sa...

Jag håller med dig - en underbar film, jag gillar Ralph Fiennes. Jag är svag för lite sorgliga filmer.
5 stjärnor blev det här också.
Jag är inne och tittat hos dig ibland, men kommenterar sällan. Det är ju dumt, du tycker väl som jag att det är roligt att veta att någon läser bloggen.
Ser att du ska ha nattpass - ha det så bra, hoppas det inte blir allt för jobbigt - hälsar Viola

imse sa...

Låter som en film för mig. Gillar Kate Winslet.
Men årets glögg gillar jag inte.

Kram

Anni sa...

ooo vad spännande den verkar! Jag har flyttat upp den till förstahandsval i min Lovefilmlista nu, hoppas att jag får den snart!