söndag 13 december 2009

Luciamorgon och Glöggmingel

Snacka om dygnsrubbning efter tre nattpass! Somnade runt kl. 02 (efter att igen sett den helt fantastiska filmen "Revolutionary Road"- Kate Winslet och Leonardo DiCaprio i två fantastiska roller!)
Vaknar kl 06 och är pigg....! Kommer på att det är Lucia,och går upp ,fixar kaffe och lussekatter,tänder ljus och sätter mej framför TV:n lagom till kl 07,då Lucia skrider in på TV skärmen :)

Men ska man vara något så när pigg på eftermiddagen när vi ska till goda vänner på lite glöggmingel,då måste man sova mer! Så det blev lite mer skönhets sömn på morgonen för att komma ikapp mitt sömnbehov. Mycket bra,för sen var jag pigg igen, hann se reprisen av Idol finalen ( Calle var bäst!..)skriva julkort innan vi sedan begav oss till våra bästa vänner med alla ungdomar där också på plats för gott luciafika och glögg!


Värdinnan hade gjort en superb cheesecake!


För att inte tala om saffransbullarna och fikonen doppade i vit choklad! Mums!!!

2 kommentarer:

Anni sa...

Mums vad gott det såg ut!

Jag fattar inte hur du kan hålla reda på vilken tid på dygnet det är...

Helga - precious sa...

Jag kan tänka mig att du och jag har liknande feeling efter våra arbetspass även om jag inte jobbar hela nätter.

Visst är det mysigt med glöggmingel. Ett enkelt sätt att umgås och trivas ihop...