tisdag 14 oktober 2014

Workshop om förlossningsställningar


Idag har jag varit på en heldag i stan och träffat kollegor från hela Stockholm för en "workshop om förlossningsställningar". Väldigt kul att träffa kollegor från de andra sjukhusen och utbyta erfarenheter! Mycket diskussioner blev det, och visst jobbar vi olika. De privata alternativen t.ex träffar mycket få invandrarkvinnor (där vi har stora språkförbristningar,fast man kommer långt med kroppspråket också). De privata alternativen har flera upprätta förlossningsställningar än vi på de traditionella förlossningsklinikerna. Ja, en spännande dag blev det, men det där att gå upp kl 06.20....gäsp! Somnade såklart framför TV:n ikväll, så nu är frågan om jag kan sova i natt?!  

6 kommentarer:

BP sa...

Helt bortsett från att jag också somnade framför dumburken ikväll (tv är det bästa sömnpillret som finns;-)) är jag väldigt förvånad över att privata och Landstingets förlossningskliniker kan ha olika försvarsställningar...
Det var verkligen märkligt och aningen otippad.

Att gå upp 06:20 = mitt i natten = människoplågeri. Så det så;-)

fialia sa...

Förstår att det måste vara givande att träffa kollegor från andra enheter.
Men morgonuppstigningar, brrrrr!!!!!
Ska man med ett plan, då e de helt ok, hehehe
ha de Fia

Ama de casa sa...

Intressant att få träffas och utbyta erfarenheter sådär.

Somna framför tv-n är min specialgren, tror jag... Sen har jag inte svårt att sova på natten ändå, jag lider nog av inverterat sömnproblem... ;-) Men å andra sidan håller inte jag på och vänder på dygnet hela tiden. Tror inte jag skulle klara det. Tog skitlång tid att få ordning på dygnet denna gång när vi kom från USA...
:-)

Shamrock sa...

Förlossningsställningar... Mitt minne är att de bara tjatade om den jävla sackosäcken hela tiden och att jag skulle ligga på den. Haha den var säkert bra men inte för mig. Men det är alltid kul att träffa andra och få lite input av varandra

Shamrock sa...

Förlossningsställningar... Mitt minne är att de bara tjatade om den jävla sackosäcken hela tiden och att jag skulle ligga på den. Haha den var säkert bra men inte för mig. Men det är alltid kul att träffa andra och få lite input av varandra

Shamrock sa...

och hur gick det där till. Jag gjorde ett inlägg men det blev två likadana. Ja ja teknikens under och Shamrock - en oförenlig kombination?