måndag 1 april 2019

Ledig måndag

Javisst är det "döden" i filmen "Det sjunde inseglet" (från 1957) som inte Max von Sydow spelade, utan Bengt Ekerot. Men Max von Sydow spelar riddaren som spelar schack med döden.  Minns att vi fick se filmen när jag gick i gymnasiet, men den var för svår att förstå då!


En nyare variant....

Idag när jag öppnade fönstren på balkongen så var det dags för sopning av gatan, jättebra, men livat värre ett tag. Men nu känns det som att våren är på väg!

...och äntligen såg jag lite vårblommor på väg till jympan ikväll!

6 kommentarer:

BP sa...

Det sjunde inseglet säger mig lika litet;-) Hahaha:-) Men jag gillar den nyare varianten:-)
Så tidigt Solna kommun är ute med sopning av gatan. I Täby har de inte ens påbörjats. Ärligt talat inte mig emot. För dammet av sopningen gör ju att jag måste ringa fönsterputsaren;-)
Visst är våren på väg - en ynka grad ute just nu;-)

Znogge sa...

En ganska så tung film som gärna visades på långfredagen förr då det inte var läge att ha alltför roligt.
Desto roligare med lite vårtecken hos er!

Kram

Ama de casa sa...

Det bästa sättet att locka fram dom som sopade gatorna var att tvätta fönstren, då kom dom farandes snabbt som bara den för att sabba det nyss genomförda jobbet :-)

Härlig med vår och vårblommor! :-)

Steve sa...

Härligt när vårtecknen hopar sig.

Geddfish ♥ sa...

Ja, dessa långfredagar. Kom att tänka på vad Znogge skrev.
Inget vidare med tunga filmer, tycker jag nu, förr kunde jag se, men...
Snygg affisch på dig ;)
Tisdagskram!

Ditte sa...

Just det, när jag ser det vet jag egentligen att det var Bengt Ekeroth i rollen. Hade glömt. Men filmen var rätt.
Fint med lite vårtecken hemma hos dig. Och fint blir det ju på gatorna efter sopningen.
Önskar dig ett trevligt gympapass.
Kram!