söndag 7 april 2019

Skyltsöndag

Ni kanske inte såg vems gravsten det var som jag fotade igår med tillhörande bänk och avgjutade skor, jo det är Magnus Härenstams gravsten.
Idag är det BP:s roliga skyltsöndag...och jag börjar med en gravsten, hm!

En lagom natt där jag äntligen fick förlösa ( inte sitta i telefonen)en pojke på morgonkvisten. Sov i bara fem timmar, för jag hade lovat att vikariera på Friskis klockan 16 idag. Här står jag och väntar på bussen hem igen, och fick med lite färgglada flaggor och Stinsen skylten denna gråblåsiga söndag.

Nu skyltar från nätet, denna skrattar jag gott åt!

En bank som är "i ropet" just nu.

T-shirt till oss i denna ålder...

Så kan det vara!

Många par som kommer till oss på jobbet för att föda barn har med sig förlossningsbrev. Dock är det sällan vi får såna här roligt skrivna brev!

Slutar med en glad nyhet, som gammalt Leksands fan är jag väldigt glad att Leksands IF är tillbaka i den högsta serien igen!!!!
Nu ska jag njuta av två lediga nätter.

7 kommentarer:

Paula sa...

Hej du glada, jag är glad att jag inte är i fertil ålder boende i Stockholm. Jisses säger jag bara, det verkar nästan vara ett lotteri om var man får föda om man får föda och när man ska hem. Uschusch.
Då är barnens tankar betydligt roligare och speciellt den sista. Leksandsflaggan vajar året om på min gata, ja den är inte min men närmaste grannes så han måtte vara jätteglad. Sparbanken har verkligen bidragit till väldigt många roliga skyltningar på sistone....undrar vad dom själva anser om det...
Du är ett riktigt energiknippe som både joggar och jympar och dansar och jobbar hårt. Ja det ena krävs säkert för det andra..Ha en fin aprilvecka

Ditte sa...

Jag såg inte vad som stod på gravstenen igår så bar att den idag kom i förstoring. Trevligt med en bänk också.

Skrattade gott åt dina nätskyltar. Roligt att läsa hur barn ser på kroppar, men helt förvånad är jag inte efter så där en 40 år i skolans värld. Jag kan dock tänka mig svaren från en 15-åring...
Tvättmaskinen och Swedbank är klockren.
Påskäggen? Jag undrar var jag gömde mina förra året..Ingen aning. Eller, gömde jag dem.
Förlossningsplanen. Aha visste inte ens att sådana fanns. Ohc m de finns så är det ju roligt med lite knorr på dem.
Och grattis till Leksands seger. Hade ingen aning...
Kram och natti.

BP sa...

Hahaha! Vilket bidrag till Skyltsöndag:-) Love it! Kan inte ens utse en favo här, för alla dina bilder är ju såååå himla bra.

Okej då, de två sista satsar jag på! Förlossningsplanen åsså stort GRATTIS till Leksand. Hoppas nu bara att laget verkligen satsar, annars är det samma visa nästa säsong...

Tusen tack för ytterligare en toppen skyltning. Stort tack för länken också:-)

Ama de casa sa...

Haha! Barns tankar är underbara och även tankarna hos vissa som kommer in till förlossningen - haha! Härlig humor där :-D

T-shirten gillar jag jättemycket! Ett fantastiskt år det där :-D

Bilden från Stinsen väcker nostalgi...

Ha en riktigt braig start på veckan!

Geddfish ♥ sa...

Verkligen en härlig blandning av skyltar, förlossningsbrevet var ju givet görkul! Barnens tankar, älskar dessa! Fin gravsten, säger mycket.

Svar: visst var det Spin of Hope, som jag cyklade. Jag tror att Lidköping hade den sista helgen, därför att vi är så många och så har vi toppat ligan på insamlade medel de senaste åren!

Kram!

Ami sa...

Haha, skrattade gott åt förlossningspappret :D
Kram och ha en fin måndag!

znogge sa...

Snyggt skyltat hos dig som vanligt.

Kram och ha en bra start på den nya veckan :D