torsdag 11 april 2019

Torsdagstankar

I brist på foton idag så får det bli en bild från nätet. Jag hoppas verkligen inte att jag ska behöva jobba så länge! Snarare tvärtom, men det är väl ingen risk att man kan gå tidigare i pension, inte om man vill resa så mycket som jag gör!
Natten gick fort, med en ny bm.student fick vi en fin förlossning, och var nära att få en till på morgonen. Hade tur och fick skjuts hem av snälla G, tusen tack!
Nu stundar ännu en natt, som sagt , mycket jobb i april, men ser fram emot mycket ledigt i maj!

6 kommentarer:

BP sa...

Den bilden var bra, då den ju nästan är sann. Fast som tur bra nästan.
Kul med en förlossning till, bra jobbat där!
Två nätter avklarade, bara en kvar. Hoppas du kommer bli nöjd med den natten också.

Geddfish ♥ sa...

Bilden är rätt!
Jag tog på mig en extra grej nu i veckan och ena dottern tyckte inte jag var klok nånstans. Nej, det är jag väl inte, men jag gör det som är kul.
Jag är så glad att jag slutade vid 60, även om det gjorde stor minskning på pensionen. Min make kompenserade mig.
Ha en fin jobbnatt! Kram!

Ditte sa...

Roliga bilder! Ja, så kan det nog vara. Jag slutade när jag var 62 år och vi då flyttade hem från Peking. Sen jobbade jag lite extra efter det, när jag så ville och det passade. Jag tror på att sluta jobba tidigt för att orka göra mer av det man vill. Sen kan man jobba extra om andan faller på. Och det ekonomiska ordnar sig alltid. Och resa har jag alltid gjort och vi fortsätter med det.
Skönt att din natt blev lugn och roligt med en ny bm. student.
Önskar dig ännu en hyfsat lugn natt.
Kram!

Ama de casa sa...

Det går ju lättare att jobba när man har roligheter (läs ledigheter och resor) att se fram emot :-)
Hoppas att även denna natt blev bra!

Ami sa...

Vi hoppas du slipper jobba tills du är 80 :D
Kram och trevlig fredag!

znogge sa...

En klockrent sann bild tyvärr!

Själv satsar jag på at gå tidigare vilket ett billigt boende möjliggör. Pensionen lär inte imponera men...

Kram