måndag 1 juni 2020

Ljuvliga måndag

 Känslan att få gå hem i morse efter denna natthelg var nästan obeskrivbar. Hann med två förlossningar , varav ett kejsarsnitt. Sovdag till kl 15, vaknade till ett underbart väder denna 1 juni, och påminns om denna fina text.
 Packade bilen och åkte upp till landet där vi möttes av denna inbjudande miljö, löste av svägerskan som spenderat tid här uppe.
 Å vilken början på ledigheten. Sol, vindstilla, värme och så champagne, och en landgång med räkor...kan det bli bättre?
 Solnedgången var fantastisk!
Liksom känslan att för första gången( tror jag ) Ligga i en gungande rogivande hängmatta klockan halv elva på kvällen , den första juni...sommaren kan börja!

9 kommentarer:

BP sa...

Nu har du semester, eller nästan i alla fall:-) NJUT! Men det behöver jag ju inte påpeka, det gör du ju redan:-)
Å visst var det en drömdag. Jag sitter fortfarande på balkongen med shorts och t-shirt utan att frysa. Denna 1 juni lär jag nog inte glömma i första taget. Inte du heller antar jag.

En sak till som jag tycker är ett roligt sammanträffande. Min bästis Yvonne mejlade samma dikt till mig idag, eller nästan samma. Var inne på att lägga upp dikten idag, men då hade inlägget blivit för långt. Kommer imorgon. Den dikten är så otroligt bra och sååååå sant.

Anki sa...

Ser alldeles fantastiskt ut!
En fin dikt som jag hörde på radion igår :)
Njut av sköna sommardagar!
Kram
PS Jag har något sött på bloggen i gårdagens inlägg - tänkte faktiskt lite på dig :) DS

Äventyret framtiden sa...

Because, you worth it! Tänkte jag spontant när jag såg hur himla skönt och gott du har gjort för dig och din make. Fortsätt så, passa på och bara vara! <3

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder, äntligen sommar så härligt kram

Ditte sa...

Perfekt att ta sig upp till Roslagen och här påbörja sommaren. Och med bubbel, räklandgång och denna strålande kväll. Ljuvliga bilder. Passa nu på att njuta.
Kram

Ama de casa sa...

Men så härligt allt det där såg ut! Och dikten är ju bara sååå fin :-)

Ha det fortsatt gott!

znogge sa...

Så gudomligt skönt att kunna koppla av så efter intensiva dagar!

Kram

Guldkryckan sa...

Inledningen med landgång innehållande räkor och lite bubbel är ju perfekt.
Hängmatta hade vi när jag var liten, jösses va sugen jag blir på att försöka få upp en på balkongen, perfekt att läsa en bok i ju.

Ha det underbart nu, det förtjänar du med råge :)

Susanne sa...

Men Åh så härligt det ser ut! Ja känslan att åka hem efter hektiska jobbnätter och sen veta att man har ledigt!!! Den känslan är speciell! Jag hoppas få uppleva den igen till hösten...