onsdag 10 juni 2020

Mera fest

Ikväll var vi bjudna till min svägerskas dotter med man för att fira att deras dotter nu slutat förskolan. Ett härligt försommarfint dukat bord mötte oss med doft av syrener!
 ..och en dräktig kisse som man inte fick nog av!
 Hur många kattungar kan det vara där inne tro? Vi såg hur de sparkade!
 Det är dags när som helst ,troligen nu i helgen. Och jag håller nu på att få maken med på tåget....
Vi blev bjudna på gott grillat av de olika slag, så gott ! Sen jordgubbar och glass som hör sommaren till. Vilken härlig kväll!

Orsakullan undrar idag: Sommarprat är något många lyssnar på under sommaren, är det något för dig?
Jag gillar ju att lyssna på sommarpratarna om de talar tydligt så jag kan höra vad de pratar om, men det är ju lite si och så med det. Så tyvärr blir det inte att jag lyssnar så ofta,bara på en eller två och då främst under semestern när man är ledig.  

5 kommentarer:

Emmy Philipsen sa...

Vad gott det ser ut och jordgubbar hör verkligen sommaren till :D

Znogge sa...

Vilket trevligt firande och vilken söt kattmamma! Nu när det väntas smått inom släkten så är det väl läge att slå till...

God torsdagsmorgon!

Ama de casa sa...

Såg verkligen sommarfint ut där på bordet! :-)

Åhå... Snart blir det en katt igen hemma hos er då. Passar ju perfekt med leveranstid framåt hösten :-D

BP sa...

Yummie, yummie! Tycker det är så kul att din man nu också kan "festa", tillsammans med dig alltså.
Då din man älskar dig, så är jag nästan säker på att han lägger sig platt, med lite tur redan till helgen. Lycka till med övertalningen.
Vad blir det annars av kattungarna? Är de redan tjingade, eller läggs dom ut till försäljning eller kanske skänks bort. Vet att jag frågat samma sak för ett par veckor sedan när du visade bilder på nyfödda kattungar...

Ditte sa...

Vilken festlig kväll! Och med så mycket gott! Tycker att man ska fira allt som är möjligt.
Hoppas nu att du kan övertala maken vad gäller katt. Håller tummarna.
Önskar er en fin torsdag kväll.
kram