måndag 3 oktober 2022

Födelsedag på en glad måndag

Började min 62:a födelsedag med frukost på balkongen, denna dag blev det havregrynsgröt med den enda sylt jag hade hemma, som jag älskar :  hjortronsylt, riktigt lyxigt alltså, och solen sken! En glad måndag alltså, Caritas tema!
Cyklade sen ner till MoS och köpte en present till mej själv.
Påminns på facebook om min födelsedag för ett antal år sedan....
Sen kom maken hem från jobbet och jag fick en fin present från Efva Attling. Jag tappade ju ett av mina örhängen från just E. Attling när jag var i London sist, tyvärr trodde min man att det var ett av det andra paret som jag har, så han har köpt fel par, så jag får helt enkelt gå till butiken och byta dem.

 



Köpte också champagne idag, tänkte att lite måste jag ju få fira, det är ju ändå min födelsedag! Av maken fick jag också rosor idag. Mer firande får det bli längre fram i oktober med familjen.

Istället för gräddtårta så hade min man köpt en dammsugare till mej , passade bra till kaffet ikväll!


Kompisen Tobbe skickade en härlig video från vår resa till Korfu där Y och jag skålade i Ouzo inför vår parasailing som vi var lite oroande för!  Skål och grattis till mej idag!

Orsakullan undrar idag : 

3. Skolfotografiets dag, Visa oss ett av dina skolfoton.

Nä, skolfotona ligger nere i källarförrådet, så det blir inget skolfoto, däremot ett gruppfoto från min arbetsplats på förlossningen för några år sedan, tror det är en julafton eller nyårsafton som vi tog detta foto! PS. Den "nyförlösta mamman" i sängen är en av våra undersköterskor, ingen patient alltså :-) 





Ikväll kom också ett telefonsamtal från min kompis Lena i Kalifornien, här ett foto från vår Kalifornienresa 2016, då vi också hälsade på Lena och hennes familj i Vista en bit utanför San Diego. 

12 kommentarer:

znogge sa...

Ett stort grattis till dig på din dag! En bra dag med fina presenter även om örhängena måst bytas. Klart att det skulle vara något gott att skåla i!

Kram och god kväll nu!

BP sa...

Stort, stort GRATTIS på födelsedagen. Å så du firade:-) Bra där!
Så gulligt av din man att tänka på örhänget, även om det blev fel. Tycker din man är otroligt duktig på att skämma bort dig med blommor och presenter. Japp, det är du sååååå värd.
Oktober är ju din och Amas födelsedagsmånad. Så nu har du 28 dagar kvar att fira din sextioandra födelsedag:-)

Ditte sa...

Stort grattis på födelsedagen! Och visst blev det ett trevligt firande.
Du började bra! Dock inger bubbel direkt på morgonen men det kom ju senare under dagen. Extra festligt!
Trevigt också med en present till dig själv och "Rituals" är ju alltid ett bar köp.
Fin bild som dök upp på FB.
Så rart av maken kom hem med vackra örhängen från Efva Attling men fint att du kan byta dem så du får "rätt" par.
Kul filmsnutt från Korfu.
Jätteroligt med ett telefon samtal från Lena i Kalifornien. Minns så väl er resa där och besöket hos henne.
Fint foto från din arbetsplats på förlossningen.
Kramar och jag önskar dig en fin kväll.

Anonym sa...

Grattis! En sådan omtänksam man. Present, rosor och god kaka! Lätt för dej att jogga iväg och byta örhänge! ?
Har drygt en och en halv månad kvar till jag fyller år. Lär sannolikt gå spårlöst förbi. Så har vi det.. och det är ok. Men lite champagne skulle inte vara fel. Ha en fin födelsedagsavslutning! Kram//Anna-Lena

Äventyret framtiden sa...

Ett klokt födelsedagsbarn är du som firar dig själv ordentligt. Mera sånt tycker jag! 62 glada hurrarop!
Ha en fin födelsedagskväll , snart är det natt men födelsedagar kan man fira hur länge som helst.
Grattiskram!

Janerik Sundh sa...

Jag hann precis. Grattis på födelsedagen!

Anna i Portugal sa...

Här i Portugal är det fortfarande din födelsedag :) Så ett hipp hipp hurra på din dag, förstår ju att den varit bra och att du även har mer firande framför dig. Jag älskar att fylla år, kanske skulle firat 1/2 året också den 1 oktober .) Grattis!

Anki sa...

Ett stort, men lite försenat GRATTIS till dig! Du blev härligt uppvaktad och det är du värd!
Kram

Annika sa...

GRATTIS till dig!
Vilket fint firande du fick!
Yay for de fina sakerna.
Dammsugare, mmm ... älskar dem!!
Kramar!!

Guldkryckan sa...

Oj, mitt grattis tycks ha försvunnit, får nog återgå till att endast använda min dator till kommentarer.
Ett bra firande blev det ju, egen inköpt present räknas ju också. ;)

Stort grattis i efterskott här, ha en underbar kväll även idag.

petra sa...

Stort grattis i efterskott, så kul med present från Efva Attling även om du fick byta dem till rätt örhängen, Rituals är min favoritbutik,bubbel o dammsugare o presenter så härligt,kram

Paula sa...

Men kära nån, grattis i efterskott, sitter här och bläddrar och läser ikapp allt vad jag hinner, typiskt att du just då har firat födelsedagen Bake my day, vilken härlig slogan! Och lite lagom festligt blev det, tror jag aldrig druckit champagne på födelsedagen...men kanske en lite whiskypinne...
Kram