onsdag 19 oktober 2022

Onsdagsmix


 Ett suddigt men nostalgiskt minne från året....1977 möjligen? Känner ni igen mej? Jag och min kompis Lena, som också flyttade till Stockholm och som jag träffar ett par gånger om året, inte minst för att bjuda varandra på födelsedagsmiddagar när vi fyller år.

Tillbaka till vardagen igen, idag blev det en städdag och snart ska det cyklas till F&S för mitt IW pass innan det är dags att jobba i natt igen....

Orsakullan undrar: 

19. När jag var liten samlade jag på…

Filmstjärnor!



9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ja jisses ja, filmstjärnor, sådana samlade jag också på, likadana som du har på bilden.
Hoppas natten blir lugn! :)

femfemman sa...

Din blonda kalufs känns allt igen!
Filmstjärnor, ja, vem har inte samlat på sådana. Och bytt. Kul minnen. Kram

znogge sa...

Klart att jag känner igen dig :D
Filmstjärnor samlade jag också på fast det var mest tecknade från Disney. De finns fortfarande kvar här hemma i en låda.

Kram

Freedomtravel sa...

Vilka härliga minnen! :)

Guldkryckan sa...

Hockeybilder samlade jag på en tid under min barndom, jösses va tuggummin jag fick trycka i mig då. ;)

Ha en fin kväll och nattpass.

BP sa...

Vilken kul bild på Lena och dig! Hon har moppehjälm och du bär på en bygghjälm. Gissar att ni körde moppe eller...
Att du samlade på filmstjärnor överraskar mig inte ett dugg;-)

Hoppas du får en dräglig natt nu!

Ditte sa...

Roliga och fina minnen och en fin bild. Kul att ni fortfarande har kontakt.
Oj, jobb nu igen.
Vad gäller "filmisar" så samlade jag också på dem.
Önskar dig en lugn jobbnatt.
Kram

Anna i Portugal sa...

Jag samlade på nyckelringar jag... :)

Anki sa...

Fina minnen! Jag samlade filmisar som alla andra ... med den tidens stjärnor, så som Roy Rogers, Brigitte Bardot, Gina Lollobrigida och Johnny Weissmüller (Tarzan) ...
Kram