fredag 18 september 2015

Fredagfeelings

Började dagen med en fika med en gammal kollega som valt att börja jobba på Mvc.

Sen blev det synundersökning hos synoptik,som landstinget är knutet till. Här har jag mina terminalglasögon som inte duger längre (anno 2011). Nu är nya beställda. De försökte nog vara snälla när de sa att jag inte behöver glasögon ÄNNU när jag kör bil!!!

En grå blåsig och duggregnsdag. Därför blev jag lite glad och tog ett foto på solen som syns på min promenad idag!

Nu har här ätits hemlagad pizza,som gav nostalgifeelings efter våra pojkar som inte bor hemma längre..då vi alltid åt pizza på fredagar!!! Snyft...
Idol på Tv (för mej, maken vägrar) och rött vin i glasen! 

7 kommentarer:

Comsi comsa sa...



Tittade också på Idol, jösses så bra de är och dom är ju riktiga stjärnor redan innan Idol-skolan börjat.
Så fin du är i dina glasögon, jag har än så länge bara läsglasögon från Åhléns, flera par ligger lite här och där och ändå har jag aldrig några när jag måste ha dom, grrr....

Godnattkramen ♥

BP sa...

Ja det var ju bra att du ÄNNU inte behöver glasögon för att kra bil. Bra med andra ord att du fortfarande ser bromsljusen i tid;-)

Jag är förresten också kund hos Synoptik. De är bra tycker jag då som har både läsgläsögon och glasögon som gör att jag faktiskt ser bromsljus i tid. Det sistnämnda har jag haft sedan gaf fyllde 30.. eller så;-)

Å jg förstår ju att du kollar på Idol. Ursäkta mig så mycket, men din make är en väldigt symatisk kille, då jag håller med honom;-)

TantGlad sa...

Glasögon är viktigt. Har märkt att jag behöver nog kolla upp min syn lite.
idol och ett glas vin är ju helmysigt. Kul med idol.
Ha en jättefin lördag fina du.
En varm lördagskram från mig.

Ama de casa sa...

Snygging!

Jag ska titta på Idol alldeles strax. Anders vägrar också... Jag tvingar honom att titta på Schlagern, men Idol slipper han. Oooo vilken snäll fru jag är! :-)

Geddfish ♥ sa...

Jag ser inte på Idol. Men jag åt gott, stekt lax med tillbehör och rött vin i glaset.
Så hjärtligt kaffe, hur får man till det egentligen??
Ha en skön och solig lördag!

fialia sa...

Provade ut progressiva linser nu till semestern, så jag ser ngt nu när jag ska snorkla. Men man blir ganska "yr-i-mössan" i början med dom på, tjoho.
ha de Fia


Anni sa...

Kollar också Idol och har maken som sällskap! Vem är din favorit? Jag har gillat Simon sedan första stund - vilken speciell kille! Inte för att jag tror att han vinner hela fadderutten, det behöver han inte. Amanda är också fantastisk, men Ida är min favorit bland tjejerna.