lördag 26 september 2015

Rofyllt uppvaknande...

Så ljuvligt att när jag vaknade vid 15.15 tiden idag, gå ut och ta den goaste koppen kaffe i solen denna dag!

Hade sällskap på altanen av en till som gillar solen...



...prata kan jag också!

En trevlig bokcirkel middag igår i Järfälla där vi pratade om boken : "Konsten att höra hjärtslag" av Jan-Phillip Sendker. Vi hade lite olika uppfattning om boken...jag tyckte den var lite tråkig och håller nog med om den här recensionen. Bokus skriver  däremot så här, som många i vår bokcirkel tyckte.

En skaplig lugn natt på jobbet, jag i telefonrådgivningen behövde "bara" hänvisa en kvinna i natt. Men så fullt hos oss så det är inte klokt! BB har stängt sex platser pga personalbrist, och sparbeting gör att det inte får anställas några nya!!! Hur galet är inte det?! Så vi lämnade över en full avdelning i morse med nästan bara förlösta mammor som låg kvar i förlossningsrummen...och överbeläggningar på antenatalen.

7 kommentarer:

BP sa...

Alltså Maja är ju en kopia på dig. Jag inte pälsen då utan att hon dyrkar solen på samma sätt som du:-) Å jag intog också frukost på balkongen där det var ännu varmare än 14 grader. Gick att sitta där med bara en T-Shirt. Ja, jag tackar, precis som du:-)

Boken låter inte som mitt "genre" heller måste jag säga.

Personalbristen verkar bara bli värre och värre hos er. Det är ju egentligen bara en tidsfråga tills nå't allvarligt händer. Då är det iofs för sent, men då brukar det ju hända saker hos de ansvariga. Suck!

Comsi comsa sa...


Det ser ren ljuvligt ut där på altan.

Alltså, detta med BB och personalbristen - HUR LÄNGE SKALL DETTA FÅ PÅGÅ?

Kvällskram på dig ♥

Ama de casa sa...

Åh vilka härliga bilder! Maja är ju bara såååå fin :-)

Men snart måste väl det där med personalbristen hos er tas på allvar...

Kram

Ami sa...

Vilken härlig stund där i solen! Och lilla kissen är ju bara så söt :)
Kram

Susanne ❤️ sa...

Den här personalbristen kommer göra att ni hjältar som är där inte kommer orka :/
Kram
Underbar eftermiddag i solen :) och Tack för alla dina underbara kommentarer ❤️
Kram Sanna

Kolonilotta sa...

Det är ju helt vansinnigt som dom driver förlossningarna! Det var likadant när jag födde min äldsta för snart 15 år sen.
Jag var tvungen att ligga kvar på förlossningen och ta upp en plats bara för att det inte fanns lediga rum.
Ni är verkligen riktiga hjältar som orkar fortsätta! ❤
Visst var det underbart i solen idag!
Jag riktigt njöt av att sitta ute! :)
Men nu är helgen snart slut och dags att jobba två dagar innan jag är ledig igen!
Kram på dig min hjälte!

Decdia sa...

Det är galet alltså, vården ska man inte spara in pengar på! Tänk vad bra patienterna skulle ha det om vi till och med var lite för många i personalstyrkan...