torsdag 3 september 2015

Parasailing på Korfu och höstpremiär för IW soft passet

Styrkta med ouzo dagen till ära (kompisens 50 årsdag) så var vi då äntligen laddade för parasailing över joniska havet i söndags! 

Ute på bryggan var det mycket rep och grejor som skulle sättas fast...

...som sagt, vi var styrkta och väldigt modiga den dagen...

...och så bar det iväg upp i det blå! 

Min mans mobilkamera är inte den bästa, så ni får lita på att det faktiskt är jag och Y som hänger däruppe som två kycklingar!!!

Vi vågade släppa taget och vinka till och med!

...det var en ofattbar känsla att "flyga" däruppe, och inte alls så läskigt som man skulle kunna tro! Ser mer läskigt ut där nere på land. 

Sent igår kväll insåg jag att det var torsdag redan idag, jag som trodde att jag skulle få öva på IW passet en dag till! Men icke- ikväll kl 18 var det dags för premiär av höstens IW soft pass på F&S. Fem tappra själar kom till passet -som gick bra, kanske lite för tufft pass...eller så behöver jag få upp konditionen lite efter allt semestrande denna sensommar!!! Häpp!

7 kommentarer:

Comsi comsa sa...

Det blev ju bra bilder, hur länge var ni där uppe i luften? Vet inte om jag hade vågat... Tuffing där! =))

Godnattkram ❤

Kolonilotta sa...

Det ser ju jätte häftigt ut att sväva där uppe..
Men Jag är så fel att ge mig på sånt utomlands då jag inte alls litar på säkerheten!
Men å andra sidan hade ni ju en fallskärm om repet skulle lossna! ;)
Jätte modigt av er! ❤
Och jag är extra glad att ni kom ner helskinnade! :)
Det kanske var lite skönt att ni bara blev 5 st plus dig på passet.
Mindre press när du var lite stressad över det första passet och inte riktigt hade orken själv! ; )
När börjar du jobba förresten?
Kram! :)

Ama de casa sa...

Visst är det härligt att sväva där uppe i det blå! Jag testade 1987 på Bali - på bröllopsresan minsann. Fast jag väntade till sista dagen - ifall det skulle gå åt skogen så skulle åtminstone inte semestern vara förstörd... :-)

Haha! Underbar bild på dig. Jag skulle också vara livrädd ifall jag var på väg till ett gympapass... :-D

cissi sa...

Nog blir man lite sej i kroppen av semester alltid.....med det är väl det som är meningen också....att bara varva ner och ha det bra!

Anni sa...

Nu har jag tittat på alla dina inlägg från Korfu. Har undvikit att se all sol och allt hav och allt semestrigt förut, men nu tog jag in allt på en gång! Gudars så underbart! Och du vågade flyga sådär, jisses männscha!

Jag kan inte riktigt förlika mig med att sommaren är slut, vill ha mer av sol, värme och framför allt bad ...

BP sa...

Ni var verkligen modiga! Men tänk vilken "magisk" effekt en och annan ouzo har;-) Nästa gång kan du ju alltid låna ut din mobil/iPhone till maken så att han kan ta skarpare bilder;-)

Bra att komma igång med IW passen så direkt efter semestern, även om det var en chock för kroppen;-)

Susanne sa...

Hua va läskigt.