tisdag 29 september 2015

Tisdagsnytt

Är så glad att jag med mina köpoäng kunde hjälpa vår äldsta son med en hyresrätt för ...två år sedan är det väl nu? Så tragiskt svårt att få tag på hyresrätter här i storstan!

Blå himmel och lite kyla i luften, jag hann ut på en promenad innan solen gick ner.

Kvällen är vigd åt galan på Globen, tårar rinner ibland- t.ex när Hans Rosling var på scenen och informerade om flyktingströmmen och kriget i Syrien. Har såklart redan skickat in pengar till UNHCR och "Vi gör vad vi kan"...

Min dag och dygnsrytm är out of order! Somnade sent i natt och vaknade klockan 05...suck! Så vid 12 tiden slocknade jag igen och sov i två timmar. Men som sagt ut och promenera och få lite solljus! Fortsatt seg dag, passar ju bra med en helkväll framför TV:n. I  morgon natt är det dags att jobba igen..

9 kommentarer:

Ama de casa sa...

Så bra att du lyckades "få" en lägenhet till sonen, det är inte alls så lätt.

Har inte sett på TV än, men kommer nog att titta sen.

BP sa...

Sollentuna är en väldigt din kommun = är mycket attraktiv på bostadsmarknaden. Å det förstår jag faktiskt. En välskött kommun som har mycket att erbjuda å det byggs för fullt där såg jag för några veckor sedan. Toppen att du kunde hjälpa sonen med en hyresrätt. Det byggs ju bara bostadsrätter överallt. Hur f*n kan en 22-åring har råd med en sådan????????

Vädret var verkligen härligt idag. Har också märkt att det där med dygnsrytm är ett mindre helvete när man är panschis;-) Det kan inte vara lätt att jobba natt. Har en kompis som är polis. Han jobbar "skift" och tycker att han befinner sig i en konstant dvala...

Såg inte galan, men funderar på nå't i samband med att Täby Park Hotel nu är inget hotell längre utan har omvandlats till korttidsboende för flyktingar... får se om jag vågar och/eller får tummen ur... Troligen inte...

Svar: Såklart att du hittade de två felen:-) Hade inte väntat mig nå't annat från en erfaren "vara-ute-och-ha-roligt" bloggkompis som dig:-)

Comsi comsa sa...


De flesta försöker hjälpa till på någotvis. ❤ Inte ett öga var torrt..

Godnattkram ❤ 😴zzzzx

Comsi comsa sa...


De flesta försöker hjälpa till på någotvis. ❤ Inte ett öga var torrt..

Godnattkram ❤ 😴zzzzx

znogge sa...

Son med sambo bor i Stockholm men de hyr i andra hand och något annat alternativ verkar inte finnas på tapeten. Köpa är de inte beredda att göra nu.

Alla kan vi bidra med något litet för tillsammans blir det något större...

God morgon!

Kolonilotta sa...

Det är rent av näst intill omöjligt att få en hyresrätt nu för tiden!
Bedrövligt är vad det är!
Jag såg bara lite grann av galan.
Om jag ska vara ärlig så känns det lite falskt att dra igång en sån här stor grej efter att det spridits bilder på nätet av döda flyktingbarn på en strand!
Det har flytt människor till alla länder runt om i Europa i många årtionden utan än enda insamlingsgala innan.
Och alla barn i Afrika som svälter och dör i Aids är helt plötsligt bortglömda nu!
Och dessutom spyr vi galla över alla tiggare som sitter överallt!
Det går helt enkelt inte ihop!
Det känns som alla vill vara med NU helt plötsligt!
Vet inte om det är för att få publicitet eller vad det är.
Men det känns inte äkta!
Hoppas du sovit gott i natt och för en bra jobbnatt! :)
Soliga kramar! ❤

Ami sa...

Usch ja, så svårt det är att få lägenhet! Men vilken tur att du lyckades :)
Kram

Decdia sa...

Jag har försökt att vila idag då jag går på, men det sket sig... Men men, det händer rätt ofta att jag är vaken ett dygn första passet.
Visst är det svårt med lägenhet! Sen tycker jag många är så dyra i hyra, det är ju inte alla som har råd med det.

Anni sa...

Tänk, vilken gala det var! Lite ångrar jag att jag sålde mina biljetter, det hade varit stort att vara på plats. men så många tomma stolar där fanns, trots att det var utsålt! Och så många som hade gått innan det hela var slut!

Vad gäller Idol så är det många som är bra i år, tycker jag. Simon och Ida har varit mina favoriter sedan start, men Amanda är ju superduktig! Och Martin har en röst som jag gillar. Frågan är vilken sångare som har störst hjälp av att vinna Idol och vem man skulle kunna tänka sig köpa en skiva av ... det är inte alltid samma sak ... Jag har skivor av tre gamla Idol-deltagare; superfavoriten alla kategorier Mums-Måns, Erik Segerstedt och Calle Kristiansson. (Den sista är Lillhunkens, men han lyssnar aldrig på den, det gör däremot jag!)