tisdag 15 september 2015

Skogens guld och mello på gång!

"I stället för blommor" sa maken när han kom hem från butiken med kantareller (som han själv inte äter), det var väl gulligt! Jag sov till närmare kl 17 idag efter ett bra nattpass på jobbet. Förstår inte att jag är så trött? I och för sig så gav jag järnet på jympan i går kväll- passet blir bättre och bättre, det tar ju några gånger innan det sitter. Många glada motionärer var det också, och jag fick positiv feedback efter passet, me like!  Nu har jag mumsat i mej en god omelett med dessa gula godingar,och gör mig redo för natt nr 2. Nu är visst städerna släppta inför mello 2016....planeringen kan börja!!

12 kommentarer:

BP sa...

Gud så gulligt av maken! Å jag skrattade gott när jag läste att han definitivt inte gick ut i skogen för att plocka dom:-)))

Skoj att du få positiv feedback från dina motionärer, fattas bara så bra och väl förberedd som du är.

Geddfish ♥ sa...

Åh, så gott med svamp! Kantisar.
Gulligt av maken, det hade jag med uppskattat.
Såg mellon.
Förra året var faktiskt Lidköping med bland städerna! Lidköping vid Vänern (inte Linköping i Östergötland)
Kul kul.

Comsi comsa sa...


Det var allt en gullig make du har. =)
Kul att när motionärerna gillar upplägget....

Kramen ♥

Susanne sa...

Åååå va gott.

Ama de casa sa...

Det är kärlek det! Att komma med något som han själv inte vill ha visar ju att det inte finns nån baktanke :-)

JAAAA!!! Nu är det på gång! Vilken stad tänker du satsa på?

Decdia sa...

Vad snällt! Du och Batman kan ju ha byteshandel, du får lite av hans timjan och han får några kantareller av dig. ;)

Home2tiny sa...

Det är kärlek! Vilken urgullig man du har. Tyckte att Mr C sa att mello kommer hit nästa år, andra chansen. Kan det stämma? Kommer du hit till Halmstad då, måste vi ses. Kramisar Tina

fialia sa...

Så snällt av honom o så gott med kantareller. Jag gick av i morse o ikväll blir det en god middag med vin.
ha de Fia

Rantamor sa...

Å gula kantareller som bara ÄR så GOTT, vilken snäll make du har.
Hoppas att ditt nattpass går bra och att du har underbara förlossningar. Alla slutar ju inte lika bra har jag förstått å då är det nog jobbigt att vara barnmorska.

Tjingelingen från Rantamor.

znogge sa...

Gulligt av maken din att komma hem med en påse kantareller. Jag hör också till den skara som inte äter dem. Trodde jag var ensam om det men icke...

Eva sa...

God morgon .....åh va gott det låter & det finns mkt man kan byta ut mot blommor ;) ja mello har jag ingen koll på nu men jag älskar mello så får nog kolla närmre på det :) ha en toppen dag kram Eva

Susanne ❤️ sa...

Åhhh kantareller är ju så gott och tycker det var en härlig gest som visar att han verkligen tänker på dig då han inte själv äter dom :)
Stor kram till dig finaste
Sanna