fredag 25 september 2015

Stina Wollter dansar för livet

Underbara Stina Wollter- konstnärinna och radioröst, här hennes egna ord till denna dans på instagram: Dansar vidare. Vi har skapat något.En rörelse.Ett rum som expanderar.Vad är numret på en våg? VAD ÄR DET? Vad väger en själ? Vad är ett jag? Vad är ett vi? Livet och hälsa har ingen storlek. Att göra de där rörelserna kring platser som jag ägnat mer än halva mitt liv att dölja och skämmas för =seger. Rörelse är förändring. #stinawollterdansarförlivet.
Stina har varit i hetluften efter Malous morgonprogram med Katrin Zytomierska,där Katrin bl.a sa att överviktiga personer var lata och oattraktiva, och en av Stinas  instagramsfilmer visades. Nu har både Malou och Katrin bett om ursäkt...jag har inte själv sett programmet, men jag bara älskar Stina Wollter på instagram!!! (till saken hör också att Stina förlorat sin syster i sjukdomen anorexia nervosa)

Nu ska jag ge mig av mot Järfälla på bokcirkelträff, jag hinner stanna en liten stund, sen ska jag vidare mot jobbet!! Ha en bra helg!

10 kommentarer:

Ama de casa sa...

Härligt klipp! :-)

Rantamor sa...

Hon är då bara för härlig den lilla Stina...
Och jag kan ju inte riktigt förstå KZ som kör över sina kunder....
feta, lata och överviktiga...usch å fy...

Tjingelingen från Rantamor.

BP sa...

Alla tidningar har ju varit fulla med kritik mot Malous morgonprogram. Såg inte heller programmet men Malou och svt har klippt om/bort sekvenserna och ursäktat sig efter tittarskandalen och alla protester.

Stina Wolter visste jag inte vem det var, men nu vet jag. Personligen tycker jag att man ska sluta att lägga så mycket vikt och uppmärksamhet på hur människor ser ut. Huvudsaken måste väl vara att var och en trivs oavsett vikt och/eller utseende. Gillar inte denna utseendefixering faktiskt.

Svar: Jajamensan - Paolo har fullständiga rättigheter. Kolla hemsidan för öppettider innan du/ni går dit. Sista insläppet på kvällen är klockan 20:45 om jag minns rätt.

JaanaM. sa...

Hörde reaktioner på programmet lite så där vid sidan om. Laila Bagge hade en utläggning där hon ifrågasatta Katrins uttalande i programmet. Ska spana in Stina Wolter...

Kicki sa...

Stina Wollter i lagom dos ja! Det är härligt att hon bjuder på sig själv och sprider budskapet om att alla är okej oavsett hur man ser ut....Men vad är rätt och fel, kroppsidealet har varit olika genom åren och fortfarande är kroppsidealet inte lika i alla kulturer!
Visste inte om det där med systern...:(

Anni sa...

Jag såg programmet.
Det var magstarkt, minst sagt. Den andra gästen, Maja Någonting, var sakkunnig och lugn och trevlig, men Katrin bara avbröt och öste galla över Stinas båda (!) filmer och överviktiga och feta och ja, jag kan inte beskriva hur upprörd och förbannad jag var när jag hörde henne. Vidriga människa. Hennes ursäkt ger jag inte ett dugg för, den menar hon inte.

TantGlad sa...

Vilket härligt klipp.
Ha en mysig lördag nu.
Kramiz.

Decdia sa...

Jag har kikat lite på hennes instagram, hon verkar skön.

Helgaw sa...

Hon är såå rätt! Snacka om att TV4 gjort bort sig!

Susanne ❤️ sa...

Dom borde be om ursäkt för det dom gjorde vi alla är olika och vackra som vi är!!!
Det är en otroligt osäker människa som måste slänga ut såna elakheter :(
Det som stör mig är att ens TV4 tar med en sån person som dom vet gjort sig känd på att bara vara elak mot andra individer !! En osäker person som det bara är synd om ! Att säga sin åsikt är INTE att trycka ner dom som inte är lika dan som en själv !! Det är bara elakt !
Kram till dig finaste och har sett hennes dans tidigare hon är ascool :)