fredag 4 augusti 2017

En dag på stranden och en kväll på operan!

 Idag tog vi linbanan ner till stranden. Köpte oss dyra solsängar med parasoll för 30 € !!
 Åt den godaste lunchen hittills : tonfisk med tomater, lök, oliver och bondbönor med massor av olivolja!
 En god öl vid solstolen
 Hör och häpna, ikväll fick jag med mig maken på opera! Korta stycken ur olika italienska operor under en timme, t.o.m maken tyckte det var bra!
 Hann med en snabb middag innan operan, och vilken mat !!!
 Jag som älskar Frutti di Mare!!!
 Ingången till operan
Vi kände inte igen så många stycken, men några...och det var en trevlig kväll med fantastiska röster!

Det bjöds på bubbel i pausen på terassen...

...med utsikt över torget

5 kommentarer:

BP sa...

Alltså inte visste jag att du gillade opera - också. Det var en överraskning.
Hörde på BBC att ni haft över 40 grader idag och lär få samma temperatur under minst en vecka till. Men du gillar ju sol och värme så:-)

Tur att det finns en linbana upp och ner i värmen - mest upp då;-)

Drygt 300 kronor för solsängar med parasoll är då verkligen att ta i. Men jag har laäst och hört att Italien är väldigt dyrt rent allmänt. Åt andra sidan - man lever bara en gång...

Frutti del Mare - jo tack!!! Förrätten var mindre i min smak då jag har väldigt svårt för bönor som jag tycker växer i munnen.

Fortsätt och njut! Aprilväder här idag. Du har inte missat nå't;-)

Ditte sa...

Trevligt med ett strandbesök men oskäliga priser för parasoll och solstolar. Verkligen! Men, bara att se glad ut.Härlig lunch vid havet.
Vad roligt med opera och de italienska är ju ofta lättsamma. Operamiljön verkade väldigt trevlig och den goda maten innan var helt i min smak.
Ha det fortsatt bra.
kram!

Ami sa...

Så roligt att du fick med dig maken på operan! Och ni ser ut att ha det underbart :)
Kram och fortsätt njut!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så underbart med opera. Och så god middagen ser ut. Kram.

Anonym sa...

Jag är inte mycket för opera heller, men en del arior är
väldigt vackra. Att få höra sångerna i vackra Taormina
gjorde det ju extra fint.
Brukade gå på Operan i Sthlm, när jag jobbade stan. Det
kostade inte mycket och var nånting annorlunda.

Ruth i Virginia