söndag 13 augusti 2017

Skyltsöndag

 Börjar skyltsöndagen (som vi tackar BP för) med foton från Taormina. Denna polisbil gled fram på gågatan, och jag hann fånga den på bild.
 Visst är det Audrey Hepburn på bilden där i mitten, och bakom henne han med slips, skådisen från filmen Psycho? Anthony Perkins?
 En butik i Taormina
 Vi slänger oss raskt vidare och hamnar på vårt utedass här på Rådmansö! En tavla på kungligheter .
 På dass kan man läsa dessa tidningar från 1968!
Å idag gratulerar vi oss vänsterhänta lite extra mycket på vår egen dag den 13 Augusti!

5 kommentarer:

Geddfish ♥ sa...

Åh, du är vänsterhänt! Det var min pappa, min make, det är min fd chef Carina, you name it. Ser så roligt ut när ni skriver, bara ;)

Tänk, vad vi fotar allt möjligt, tänkte på det, skyltbloggskadad, haha!
Tack för söndagsnöjet och skyltsöndagskram!

Ama de casa sa...

Haha! Klart det ska vara kungligheter och tidningar på dass :-D

Härlig skyltning!

BP sa...

Jättekul med skyltar från Sicilien! Å vilken kultig läsning man har på ert dass på landet. Dessa tidningar är säkert värda en förmögenhet, så var rädd om dom!
Just ja, du är ju vänsterhänt, nu minns jag att du skrivit det någon gång. Om jag minns rätt så skrev jag som kommentar att min svåger också är det.
Tusen tack för toppen dkyltning:-)

Ditte sa...

Jätteroligt med skyltning från Sicilien! Och vilka bra skyltar du stött på. Tack för dessa.
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, såklart ska kungen hänga på dass ;)