onsdag 23 augusti 2017

Andra natten gjord och en spännande inbjudan

En skaplig natt på jobbet, men lite tufft att vara passansvarig, och lite körde det ihop sig. Stackars blivande mammor fick vänta på sina ryggbedövningar i natt för att narkosjouren var upptagen med annat, och någon hann föda innan någon ryggbedövning var på plats. Skönt var det i alla fall att få rapportera över vid kl 07 i morse och cykla hem till sängen.
Har fått en trevlig inbjudan i brevlådan, synd nog saknas efternamn , adress och telefonnummer...
men jag har gjort lite eftersökningar och tror jag är dem på spåren!

7 kommentarer:

Ditte sa...

Din arbetssituation är ju inte direkt "lätt". Och illa att narkosjouren inte finns tillgänglig. Blir så trött på allt sparande och undrar ständigt vad man sparar till. Och visst kostar Nya Karro - men vilka får glädje av det. Inte blivande mammor direkt.
Puh!

Glädjande i alla fall med en så trevlig inbjudan! Piggar klart upp.

Kram!

BP sa...

Snacka om jobbrotation på ditt jobb! Ni änglar verkar ju verkligen inte göra samma sak flera nätter i rad. Kul egentligen, men stressigt kan jag tänka mig, speciellt i din "bransch".

Inbjudan var ju väldigt trevlig. Paret verkar vara "lite" äldre om man säger så... Ett roligt initiativ, men jag gillar egentligen inte sådana "grannsamverkans"-grejer. För mig blir det liksom lite "konstlat" på något sätt. Men jag är ju inte lika social som du förstås;-)
Tänker du/ni gå? Tiden låter ju "lite tidigt" om man säger så;-)

znogge sa...

Ingen lätt arbetssituation du har men skönt i alla fall att natten ändå gick hyfsat.

Vilket trevligt initiativ med en inbjudan!

Kram och god torsdag!

Eva sa...

Trevlig inbjudan!!

Kram

Anni sa...

Vilken dundertabbe att inte skriva ut var festen ska hållas :-) :-D

Ami sa...

Men oj, stackars blivande mammor :( Kan inte vara lätt för er som jobbar heller!
Men vilken trevlig inbjudan!

Villa Frejas bokblogg sa...

Trevlig inbjudan.
Hemskt det måste vara att vilja men inte hinna få smärtlindring. Kram