söndag 27 augusti 2017

Skyltsöndag

Söndag igen, tiden flyger fram. Det är dags för skyltsöndag igen som BP förvaltar så fint. Hittade denna skylt på nätet.

Äntligen provade jag på att baka lite , fick så många bananer igår på kick-offen, så då passade det bra med en banankaka!

Igår morse vid Stinsen hittade jag många skyltar.

Jan Stenmarks tokiga texter kan väl få vara med som en skylt idag!

Detta kort fick vi när vi checkade in på hotellet på Sicilien, allt vi köpte i restaurang och barer på hotellet under veckan samlades på detta kort, så betalade man vid utcheckningen. Hm, då gällde det att ha koll på vad man köpte! Och som tur var hade jag det,och som tur var kollade vi upp räkningen dagen innan vi checkade ut, där hade de lagt på 78 euro som vi inte kände igen . Maken gick ner till receptionen och ifrågasätte, och de undrade om vi inte hade ätit middag där på restaurangen, men det hade vi inte. Räkningen gjordes om, utan att de ens bad om ursäkt...ack ja....

Avslutar med denna skylt, som visst Drottning Kristina har sagt!
Har en rejäl träningsvärk idag från gårdagen, jösses...det trodde jag inte! Dags att cykla till jobbet för en enkelnatt....

7 kommentarer:

Ditte sa...

Tack för bra, rolig och varierad skyltning. Nåja, lite smolk var det ju på kortet från ert hotell på Sicilien. Jättetrist att de försöker och det vill till att själv ha stenkoll. (Jag brukar ha det och skriva upp...) Banankaka, var dte länge sedan jag bakade så nu blev jag inspirerad att göra det.
Första skylten är klockren. Inga barn ute och leker.
Och Jan Srenmarks skyltar är roliga, men det var ett tag sedan jag såg några.
Och vad gäller drottning Kristina så kansk ehan hade rätt. i alla fall för egen del.

Önskar dig en hyfsat lugn jobbnatt.
Kram!

BP sa...

Härligt med din svensk-italienska skyltblandning!!!

Å vilket sammanträffande när jag såg din banankaka. Min man sa nämligen ikväll att det var egentligen himla synd att vi var så duktiga på matlagning, men aldrig lärt oss baka nå't...

Att de försökte lura er på hotellet på Sicilien är så himla dåligt! Å 78 Euro är ju faktiskt inte småpengar heller. Visst var det på Sicilien som maffian har sitt huvudsäte...

Sista skylten är härlig! Har iofs aldrig dragat i fält, men ändå (fick googla ordet);-)

Tusen tack för toppen skyltning och länken:-)

Geddfish ♥ sa...

Banankaka, jorå, det har jag gjort många i mina dar. Ingen tror mig väl, för jag skryter bara om min dotters bak, haha.
Fy fanken, att lura er på hotellnotan! Fult. Går det, så går det. Men mig lurar de aldrig heller, har alltid full koll. Så bra att ni hade.
Sista skylten kan ju vara sann, finns väl de som blivit lurade inpå bara skinnet ;)
Skyltsöndagskram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka roliga skyltar du hittat. Tack för fniss. Kram

Ami sa...

Så dåligt av hotellet om de försökte lura er på de pengarna :( Men tur att ni var uppmärksamma!

Anonym sa...

Gillar fäbodjäntan med näverluren i fullt hugg.
Ser ut som Leksandsdräkten. Ränder på längden.
Rättvik har ränder på tvären. Bara lite trivia där! :)

Lägga till på notan är lätt gjort, då säkert många gäster
inte bryr sej om att hålla koll. Smart av er!

Ruth i Virginia

Ama de casa sa...

Åh... Stinsen... Nostalgi för min del :-)

Sånt där kort har vi på båten också. Himla praktiskt, men visst gäller det att hålla koll! Hittills ser det rätt ut :-)

Gillar Stenmarks knaserier :-D