onsdag 11 mars 2020

Järvsö dag 3

 Började dagen med en varm brasa, ute var det dimmigt.
 Bytte pjäxor idag, och det var räddningen, så nu kunde jag åka hela dagen, vilken skillnad!
Sen var det dags för lunch på nya hotellet igen, inget svårt val för mig, jag hoppar gärna över korv stroganoff och även kycklingcurry med ris.

 Mums med gulaschsoppa och den goda Leffe-liknande ölen till lunch.
 Sen var det dags att ge oss utför backarna igen.
 Inte lika soligt idag, men varmt i luften och ingen blåst eller nederbörd, perfekt!
 Dock lite tungt med sorbet - snön i backarna, men bytte från syd till norrsidan på eftermiddagen, och där var backarna bättre.
 Såklart behövdes det en liten paus på eftermiddagen också.
 Afterski som vanligt i vår fina stuga. Bubbel, bastu och quiz...så mysigt!
 Sent omsider blev vi hungriga igen, så framåt 21-tiden så lagade vi mat.
Tiden går fort när man har roligt. I morgon vänder vi kosan hemåt igen, men vi hade gärna stannat längre!

3 kommentarer:

BP sa...

Det var ju nästan en Skyltsöndag på en onsdag. OCH det var tredje dagen du åt Gulaschsoppa - hahaha! Men jag förstår dig, Korv Stroganoff är hundmat (enligt mig) och kycklingcurry är nog den tråkigaste rätten som finns.
Kul att de nya pjäxorna gjorde susen. Tror nästan att du har fått några extra muskler under de tre dagarna i Järvsö;-)
Vädret var ju helt underbart under hela er semester - perfekt ju!
Antar att du inte speciellt längtar till Stockholm och vad som väntar...

Kör försiktigt imorgon:-)

Ama de casa sa...

Vad skönt att det ordnade sig med pjäxorna och att ni hittade backarna på norrsidan så det blev bättre i backarna :-)

Korvstroganoff... Mums! Älskar korvstroganoff och skulle ha valt det alla dagar istället för soppan. Haha! Fast gulaschsoppa är också gott och hör samman med skidåkning på nåt vis :-)

Vilka braiga dagar ni fick!

Ha en bra hemresa och kör försiktigt!

Ditte sa...

Så bra att du bytte pjäxorna och kunde åka hela dagen. Kan tänka mig att det blev stor skillnad. (För mig blev det också det. Jag fick inte ens av mig första paret utan hade tre personer som jobbade så svetten lackade)
Snön i sorbetkonsistens blir ju tung så du har ju fått jobba bra där med benstyrkan.
Ni har ju verkligen haft fina och härliga dagar.
Kram!