onsdag 25 mars 2020

Tiden går...

Håller mej från F&S idag med, så istället blev det en joggingtur för att ladda upp inför nattpasset. Bild före...

...å en hissbild efter joggingturen!


På facebook påminns jag om att för tio år sen fick jag hedersbelöning för 30 års tjänstgöring i landstinget (glasen som jag valde syns lite på första bilden).  Tio år sedan, tiden går ju faktiskt fort!

Orsakullan undrar i sin marsutmaning idag: Våffeldagen idag, blir det våfflor för dig?
Nej, jag gräddar inga våfflor idag, fast jag gillar absolut våfflor, gärna med löjrom rödlök och creme fraiche!

8 kommentarer:

znogge sa...

Tiden går så fort ja...
Här blev det inga våfflor heller för vi har helt enkelt inget våffeljärn och har aldrig haft. I ärlighetens namn har jag inte saknat det speciellt mycket.

Kram och god kväll!

BP sa...

Kan det vara så att jag följt dig i hela 10 år??!!!! Jo, jag tror det, för jag har ett svagt minne av ditt jubileum och presenten. Å du ser lika fräsch ut idag som för 10 år sedan:-)
Smart att inte utsätta dig för onödiga risker på F&S. Hörde att SATS öppnar sina gym igen, men F&S hade ju aldrig stängt.
Hoppas på en lugn natt för dig!

Geddfish ♥ sa...

Du var mig en friskus!
Jo, jag har cyklat i motvind, också något ;)
Önskar dig en lugn och fin natt!
Kram!

Ditte sa...

Skönt med en stärkande joggingtur. Och bra med extra träning för lungorna. Tycker du ser pigg ut både på före och efter bilden.
Trevligt att du blev påmind om att du varit landstinget troget så länge. Klart att det skulle uppmärksammas då och borde gjort det nu också. Hela 40 år i tjänst. Väl värt att uppmärksammas.
Visst är det gott med våfflor både med det lite saltare "påläggen" och de sötare. Dock inte samtidigt...

Önskar dig en ok jobbnatt.
Kram

Ama de casa sa...

Vad lat du är som tar hissen! ;-) :-D

10 år sen... Det innebär 40 år i år alltså? Så gamla är vi väl inte ens... Jösses.

Jag har ju likadana glas, men dom har jag fått köpa själv (och fått i present). Dom flesta är inhandlade på plats i Orrefors andrasortering. Dom känner man igen på att lapparna på glasen är gröna istället för grå eller svarta.
Jamen det var väl en utomordentligt användbar information, va? Haha!

Ha en braig dag!

Guldkryckan sa...

Våfflor blev det inga här igår, hittade inte våffeljärnet...fast vi hittade det nu på morgonen...våfflor till lunch idag. :)

Ja, tiden går och vi med den antar jag, vi går ett tag till tycker jag ;)

Ha det bäst.

tanthuset.blogg.se sa...

Wow, grattis till 40 år inom den ack så viktiga vården och alla guldklimpar du har fått se <3 Jag önskar att det skulle regna guldstjärnor över er!! Ha det så fint nu :)

Susanne Granholm Carter sa...

Wow!!! 40 år i vården! Själv firar jag 30 år som sjuksköterska i juni och 35 år inom vården. Vad hände liksom?? :) När man nämner åren på jobbet så får man ofta höra att "-men då var inte jag ens född"... Öhhh, jaha! Är man så gammal??
Trevlig helg och hoppas du hinner njuta av vårsolen :) Kram