lördag 21 mars 2020

Nya riktlinjer

Natten på jobbet blev bra, många nya saker vi måste förbereda oss på, bl.a nya utbildningar som ska göras via nätet. Hann med en utbildning under natten. Jag och min bm-student hann också med att bistå vid en förlossning, så natten gick fort.  Sovdag denna soliga dag, och nu iväg för natt nr 2.

Orsakullan undrar i sin marsutmaning:
  1. Hur ser du på diskussioner kring offentlig amning och flaskmatning?  Det har jag inga problem med!
  2. Vinterkräksjukan är något många bävar för, har du haft den någon gång? Det är inget man vill ha, och tror nog att jag inte har haft det heller?

9 kommentarer:

BP sa...

Det är otroligt egentligen. Helt plötsligt går allt så fort, i en rasande fart inom den svenska sjukvården. Beslut som under vanliga omständigheter skulle ta månader och år att fatta går igenom på bara ett par dagar. Material framställs på nolltid. Konstigt nog gillar jag det. Inte viruset så klart, men beslutsamheten. Inte ett dugg lagom över det hela.
Har svarat som du på Orsakullans frågor.

Hoppas natt nummer 2 blir lika bra.

Geddfish ♥ sa...

Tänker mycket på er som jobbar inom vården och tankarna far också inför alla fältsjukhus som sätts upp och ska sättas upp och den väntande stora intensivvården. Ruggigt, tycker jag, men själv känner jag mig inte orolig. Skulle egentligen inte kolla nyheterna.
Önskar dig en bra arbetsnatt såklart, varm kram!

louisechf sa...

Önskar en trevlig jobbnatt! /från en annan nattarbetare

Anki sa...

Bra med nätkurser ...
Mina svar på frågorna är desamma - inga problem med ammande mammor och vinterkräksjuka har jag aldrig haft.
hoppas du hinner njuta lite av solen innan det är dags för en ny natt.
Kram

Ama de casa sa...

Bra att du hann med både en kurs och en förlossning så tiden rann iväg snabbt. Här går tiden väldigt långsamt...

Hoppas denna natt också var givande och lugn.

Hannas krypin sa...

Så bra att de redan fått fram en utbildning. Ibland går det undan... Jasg har inga problem med offentlig amning eller flaskmatning. Alla måste få göra det som passar sin familj bäst.

Guldkryckan sa...

Den där debatten om offentlig amning förstår jag mig inte på...jag störs inte av det...är väl mest bittra människor som gör det...fast vad vet jag?

Fint med lite nya utbildningar inom detta och lika fint var väl att du fick ett lugnt pass...underbart.

Ha en fin dag nu efter detta andra helgpass.



tanthuset.blogg.se sa...

All heder till er som arbetar inom vården, ni är hjältar, har alltid varit och är det i synnerhet nu!

Ditte sa...

Ni alla som jobbar inom vården gör ett fantastiskt jobb och jag antar att antalet förlossningar inte minskar just nu. Och förutom då att jobba ska ni dessutom utbilda er. Vill till att ha god simultanförmåga här. Skönt att det blev en hyfsat lugn natt.
Kram och många tankar.