söndag 22 mars 2020

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag fortsätter som vanligt. Veckans skörd handlar mycket om corona-viruset är jag rädd. 


Verkligen inte!


En bra uppmaning...



Härom natten hittade jag denna skylt...

 Det här var lite intressant, från en bok av Sylvie Brown...
 Flera sjukhus har dragit tillbaka varslet för uskor och läkare, men inte Karolinska ännu...
Fick fredagsblommor av min man som lyser upp tillvaron när jag vaknar på eftermiddagen.

Nu pågår en utmaning på fejan att lägga upp en bild från när man var ung   yngre. Jag hittade denna bild. Jag är 14-15 år och min kompis hade virkat denna mössa, en likadan som Agneta Fältskog hade på sig när ABBA vann ESC i Brighton!

Natten på jobbet var ovanligt lugn, jag kämpade med ett par hela natten, och precis när jag skulle gå hem var det dags för final, så lite stolt är jag att det gick framåt under natten, för jag hade redan diskuterat med paret att det kanske skulle bli sugklocka, eller t.o.m kejsarsnitt.
Nu har jag njutit av sushi (igen!) och ska strax iväg för natt nr 3.

8 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Du gjorde som jag, började med några skratt trots att de är "coronarelaterade". Tack för det:-)
Kan bara beundra dom som uppfunnit och kommit på dessa ack så nödvändiga skämt när tiderna är så grymma. Den första är ju klockren. Å när jag såg vepan så tänkte jag att det måste gå riktigt bra för reklambyråer och tryckerier just nu.

Citatet i boken är "eery" om du frågar mig, där börjar man ju fundera...

Tycker det är skandal att Karolinska inte dragit tillbaka varslet av de anställda. Såg Björn Zoëga några gånger de senaste dagarna, där han intervjuades i tv. Står inte ut med karln, speciellt inte när han i tid och otid hänvisar till sin "helt fantastiska personal". Jo, personalen ÄR fantastisk, det är inte så jag menar, men jag klarar inte av hans falskhet.

Bilden med dig som 14-15 åring är ju så ccool. Du är dig lik kan jag säga. En gång schlager, alltid schlager;-)

Hoppas du får en lika lugn tredje natt, och förhoppningsvis med ett lika "happy ending".

En toppen skyltning! Tusen tack för den och länken:-)

Geddfish ♥ sa...

En stor portion humor skadar inte i dessa virustider. Vi måste få skratta!
Vilken söt tonåring där med Agnetamössan ;) Jag antog aldrig den utmaningen.Vet inte varför.
Önskar dig en fin tredje jobbnatt!
Kram!

znogge sa...

Vilken fin ungdomsbild på dig!

Kram

Ditte sa...

Tack för en del humor här! Uppskattas. Man måste ha lite distanss till tillvaron och humor och kunna skratta.
Märkligt att NKS inte tagit tillbaka sina varsel för det verakar ju inte var direkt överskott på personal. Men kanske skulle ansvariga plocka ut en hel drös av de som har sjukvårdsutbildning och som idag jobbar adminsitrativt. Pappren kan nog vänta.
Så fint av maken med en blombukett.
Och sista bilden är ju så härlig. Och visst var detta tider.
Kram!
Önskar dig en lugn natt.

Paula sa...

Så underbart ungdomsfoto med den läckra virkade mössan! Jag har sett utmaningen dock inte deltagit, är för tillfället inte i stånd att ta mig till förrådet o rota bland album. Såg också utdraget ur boken, är det på riktigt eller ett skämt...
Minor babyboom kan snabbt bli något helt annat, lika bra ni redan börjar förbereda.Sen fick min tröga hjärna fundera ett tag på fortsättningen,,,,,men till sist så! Tack för flera skratt, kram från pörtet

Ama de casa sa...

Du är verkligen sååå himla duktig på att hitta bra och roliga grejer på nätet :-)

Vilken jättebra bild på dig! Agnetha på pricken :-) Fast var inte hennes mössa blå? Haha! Schlagernörden strikes again :-)

Hoppas att även denna natt blev bra!

Anki sa...

Fin ungdomsbild på dig! De där mössorna minns jag att en del yngre tjejer hade :)
Många roligheter ... och även lite allvar.
Ha det gott!
Kram

Guldkryckan sa...

Lite kusligt med boken där...finns ju de som tror detta virus sluppit ut ur ett laboratorium...ja...vem vet?

Ett foto från sin ungdom?
Det där får jag titta på...har en hög sådana ju att tillgå.

Hoppas även denna natt blev lugn för er...ha det underbart.

PS: Snygg mössa :)