fredag 26 april 2024

Blockad och färgsprakande fredag

Lillasysters färgsprakande fredag behöver vi idag, denna gråa blöta fredag. Börjar med blåklockor eller ängsklockor från Tällberg.
Vidare till mitt färgsprakande kalas i F&S lokaler för en herrans massa år sedan ;-D
 
Bland mina foton finns lite blommande färgsprak.
Solrosor på min födelsedag för några år sedan från en kär vän <3

Så är vårdförbundets blockad igång, och vi hoppas nu på bättre villkor!

– Blockaden har inletts för att vi inte fått gehör för våra högst rimliga krav i förhandlingarna med SKR och Sobona. Vi vill ha en långsiktig lösning med stegvis arbetstidsförkortning, hållbara scheman och en god löneutveckling. Men inget av detta har vi fått. Vi menar allvar med att vi vill ta ansvar för vårdens framtid och därför gör vi detta, säger Sineva Ribeiro, ordförande för Vårdförbundet.

7 kommentarer:

LillaSyster sa...

Fin dukning och härliga buketter! Tack för spraket och hoppas att ni får bättre arbetsförhållanden. Trevlig helg! Kram

Anna i Portugal sa...

Hoppas verkligen ni får bättre arbetsförhållanden! Trevlig fredag!

Znogge sa...

Färgsprakande och fint!

Helt rätt med blockaden. Det är hög tid att man ser över ett och annat inom vården. Den enkla sanningen är att samtliga yrkesgrupper ska ha bra scheman och skälig lön. Läkare i all ära men det finns många många fler som ser till att verksamheten går runt och håller god kvalitet. Jag skulle kunna skriva massor när det gäller löner inom skola, vård och omsorg men det ska jag inte trötta ut någon med.
Dessvärre är jag lite luttrad och känner ibland att det inte leder till så mycket men jag hoppas för er som är så viktiga att det leder till något bra.

Kram och god fredagskväll!

BP sa...

Dina färgglada blomsterbuketter behövs verkligen denna ruggiga, regniga och gråa fredag:-)
Jag förstår mycket väl varför ni strejkar. Hoppas bara att det den här gången leder till förbättringar för er alla, kännbara sådana alltså.

Ditte sa...

Fina bilder med gott om färg. Behövs extra denna gråa dag.
Önskar er en långsiktig lösning och att ni som personal blir lyssnade på- Heja er!
Kram

Hanneles bokparadis sa...

Blåklockor är mina favoriter, även i kaffekoppar, tavor...

Guldkryckan sa...

Bra att kämpa för, det är ju nog nu med utarbetade sköterskor mm.
Jag stöder verkligen den kampen, inte för att det kanske gör någon skillnad men jag stöder den 100% iallafall.

Ha en underbar fortsatt lördag.