torsdag 4 april 2024

En dag på Vendelsö

Bilen och jag var ledig idag, såklart vi styrde kosan mot Vendelsö och lilla familjen, såååå ljuvligt att få träffa Samuel och lillebror!  Kramsnö ute, så dags för farmor att göra snögubbar tillsammans med Samuel!
Minns inte när jag gjorde snögubbar sist, men roligt var det!
Mamma, pappa , barn och så Kronblom längst fram. Samuel och jag gick vidare till lekparken där vi gungade bl.a och gjorde snökakor.
Blev bjuden på sushi också! Vilken underbar dag, jag körde hem med ett leende på läpparna!
 

7 kommentarer:

Znogge sa...

Vilken härlig dag det blev och så mysigt att göra snögubbar tillsammans med Samuel! Lite bakslag i våren har sina fördelar ;-)

Kram och god kväll!

BP sa...

Din snögubbsfamilj är den första (och enda) jag sett den här vintern. Tack för det. Och såååååå söta mamma, pappa och barnet är. Härligt att se att du har barnasinnet i behåll. Tänk om fler hade det...
Och sushi på det - en perfekt dag, som får en att glömma skitvädret och blåsten.

Hanneles bokparadis sa...

wow, vilka fina snögubbar, blir sugen på sushi

LillaSyster sa...

Vilken rolig dag! Sådant som jag och min farmor gjorde när jag var liten =) Ha nu en fin fredag! Själv har jag börjat kram ur det sista av semestern i vårt paradis.

Guldkryckan sa...

Snögubbar är ju fint på något vis, kan bero på morötterna förstås då de fungerar till matlagning. ;)

Sushi är inte fel heller, gott som sjutton. :)

Ha nu en fin fredag.

femfemman sa...

En sådan härlig dag.
Gissar att konstverken är förstörda idag.
Sushi! Blev sugen när jag såg bilden. Kram

Ditte sa...

Vilken härlig dag! Och lika bra att passa på att ta en tur och spendera tid med barnbarnen. Kul att bygga snögubbar. Inte ofta en gör det numer. Och sushin såg väldigt god ut-
Härliga bilder som en blir glad av att se.
Kram