fredag 12 april 2024

Färgsprakande fem en fredag

Såhär har jag sett ut under den större delen av dagen, sovläge alltså, efter nattens jobb. Vi hade en bra natt på jobbet får jag väl säga efter omständigheterna. Tycker denna bild passar bra in i Lillasysters färgsprakande fredag.

Färgsprakande är också dessa buketter på Grand Hotell när vi var där i april 2022 och firade min födelsedag i efterskott.

Dagens färgsprakande bild på min promenad blir dessa påskliljor.

Nu över till Elisamatildas Fem en fredag med temat : Roliga frågor

1. Vad kommer spela mest roll när du blir 80?

Lever jag då så hoppas jag att man är skapligt frisk och har nära och kära omkring mig.

2. Har du lånat eller tagit något du sen aldrig lämnat tillbaka?

Har en eller två böcker här hemma som tillhör min kompis Y!

3 .Fixar du saker själv, eller låter du någon annan fixa åt dig?

Är ju bra på catering när vi ska ha många gäster här hemma ;-)

4. Vad var din favoritleksak som barn?

Minns min första docka Åsa, sen kom dockan Malin. Men allt ändrades när jag fick min Barbie!

5. Vilket är det konstigaste djuret?

Nog är väl husdjuret "vandrande pinne" ett konstigt djur? Har aldrig sett någon irl dock.


 

11 kommentarer:

Ditte sa...

Fina färgsprakande bilder. Snobben är för gullig. Men jag skulle ha lite svårt att sova på det spetsiga taket.
Minns så väl ditt inlägg från Grand Hotel när ni firade din födelsedag. Och visst var det en häftig upplevelse. PÅ alla sätt-
Som vanligt kul att läsa dina svar på frågorna. Fick också lite att fundera på där.
Kram!

znogge sa...

Färgsprakande och fint!
Blir jag åttio så hopps jag på att hälsan är bra. Allt anna kan visa sig fara oviktigt.

Kram

Hanneles bokparadis sa...

Fina vårfärger. Nu lagar jag inte längre mat för många, det är barnens uppgift 🙂 På min födelsedag ska dottern och de äldsta flickorna bo på hotell i stort rum, äta gott, kanske spa.

BP sa...

Bilden med Snobben är inte bara färgsprakande, den är söt också. Gran Hotells buketter är vackra - fattas bara. Det är ju Stockholms dyraste hotell;-)
Catering it is:-) Man ska alltid anlita experterna och så ska man göra det man är bra på en annan gång - hahaha:-)
Har bara sett en vandrande pinne en enda gång irl. Förstod inte då och förstår inte nu vad den har för existensberättigande;-)

Om du också jobbar natt nu så hoppas jag att du har en till dräglig natt.

Carita Liljendahl sa...

Aaah! Jag är en stor vän av Snobben!
Och vilka fina blomsterarrangemang på den andra bilden.
Jo, minns när ex-makens dotter hade vandrande pinnar... började fundera - är det ett djur? Jo, säkerligen 🤣

Paula sa...

Här kom första riktiga dock-flickan fram! Vandrande pinnar fick min dotter som första husdjur. Man kunde ju inte vilka pinnar som var djur eller vilka som var kvistar i terrariet där de bodde. De rörde på sig typ två minuter per dag, rätt trista. Saija fick en kanin som hon gillade mer, följde henne som en hund utan koppel.
Härlig Snobben! Ha en fin aprilhelg/Kram
P.S Mycket spännande besök på medicinhistoriska. Fick personlig guidning en halvtimme. Har inte tömt kameran, absolut värt ett besök när du kommer till Falun!

Anna i Portugal sa...

Nog sprakar det alltid! Vandrande pinnar är ett underligt djur :) Hoppas du får en solig lördag!

LillaSyster sa...

Vilket fint sprak!
Tack för det=)

Geddfish ♥ sa...

Helt underbart sprak! Första bilden är både grann och rolig, gillas stort!
Kram

Guldkryckan sa...

Skönt med ett pass i ett lugnt tempo förstår jag, underbart.
Har nog en och annan bok i min samling som jag "lånat" på skolbiblioteket som liten.
Mitt knep var att inte "logga" lånet av boken utan stoppa den i fickan. ;)
(De flesta lämnade jag dock tillbaka)

Catering är toppen det, absolut.

Ha en fin lördagskväll.

Kina sa...

Snobben är härlig! Han tar dagen som den kommer han!
Det är klart du lever när du är 80! Du är så alert och positiv så jag tror du kommer att leva länge!
Det där med catering skulle flera nyttja, i stället för att halvt jobba ihjäl sig för att ordna nån fest, och sen knappt orka delta i festen!
Visst är de märkliga, vandrande pinnarna!
Ha det gott!