tisdag 9 april 2024

Vårvärme och barnbarnsmys

Vilken vårvärme idag, närmare +20 grader! Vad göra en ledig tisdag, jo, åka till barnbarnen såklart. Hade ingen bil idag, så det blev pendeln till Vega, där kära sonen så gärna hämtade upp mej- tur att han jobbar hemifrån!
Samuel ville helst  gå in och leka med bilarna med farmor, men till slut lyckades jag och mamman att övertala honom att vara ute ett tag och prova sin Bobby car som han fick av oss när han fyllde år, och sen hittade vi massor av stenar att bygga en stenhög med! 
Farmor hann också följa med in och leka med bilarna sen.  En underbar dag!

I morgon blir det tuffare, då ska jag ha utbildning hela dagen på jobbet...kan inte påstå att jag längtar...det där med att gå upp tidigt lockar ju inte!
 

7 kommentarer:

znogge sa...

Vilken härlig och energigivande dag det blev. Så härligt att kunna vara ute i det fina vädret.
Hoppas att morgondagens utbildning blir givande.
Kram och god kväll!

BP sa...

Ett stenigt och samtidigt väldigt somrigt inlägg. Och det tackar jag ör. Här var det två grader kallare (enligt grannen), fyra grader kallare enligt min app;-)

Nej, jag avundas inte dig med en heldags utbildning. Åt andra sidan ska det inte bli soligt imorgon, så då går det kanske lättare att uthärda;-)

Hannas krypin sa...

Tycker det är så svårt med utbildning och att sitta still. Har ju inget stillasittande yrke så varje gång jag ska sitta still en hel dag så kryper det i hela mig. Så mysigt med barnbarnshäng!

Ditte sa...

Perfekt att du ganska enkelt kan ta dig till barnbarnen. Verkligen en fördel att det är helt ok att ta sig dit med pendeln. En skön dag var det verkligen. Var för egen del ute på båtpromenad längs Lidingö och i Djursholm. Lyckat det också. Dock utan barnbarn men de går ju å andra sidan i skolan.
Lycka till med utbildningen och hoppas den ger något.
Kram

Anna i Portugal sa...

En fin dag med barnbarnen, den bästa energiboosten - så idag klarar du nog utbildningen galant även om det är trist att gå upp tidigt.

Annika sa...

Så härligt med dina barnbarn. OCH vackert väder därtill.
Bästa tänkbara.
All lycka till med utbildningen!
Kramar!!

LillaSyster sa...

Åååå så mycket fina stenar =)
Hoppas att utbildningen var givande. Ha det gott!