onsdag 24 april 2024

Junibacken

Klockan 05.45 slog Samuel upp sina blå, sen var det full fart här hemma innan vi kom iväg till Junibacken på Djurgården, där vi nästan hängde på låset.
 
Bananer i träden utanför...

Vi såg en dockteater med Pippi Långstrump, sen åkte vi sagotåget som startade i Vimmerby...
Fantastiska miljöer åkte vi sakta igenom...
Madicken...
Emil i Lönneberga, men också läskiga Ronja Rövardotter, Bröderna Lejonhjärta och den läskiga stora råttan i Nils Karlsson Pyssling, Samuel blev lite skraj...
Genom fönstret såg vi Amfibiebussen som går både på mark och i vatten, jag har fortfarande inte åkt med den. 
I Alfons Åbergs salong trivdes Samuel bra...
Lunch blev det i cirkusrestaurangen, ljudnivån var galet hög av alla barn, men "mellisen" på eftermiddagen , då var det  nästan tomt och mycket lugnare där.
Villa villerkulla...
Visst fick Samuel en liten Pippi att ta med sig därifrån. Han somnade som en stock i bilen ut till Vendelsö, och somnade om när han kom hem och sover fortfarande ( alltså från c.a kl. 15.15 ! ) Han var verkligen helt slut, och det tror jag det, efter en kort natt och en fantastisk dag på Junibacken!
Jag lovar, farmor och farfar kommer att sova gott i natt också!


6 kommentarer:

znogge sa...

Vilka härliga dagar ni haft tillsammans med med Samuel men jag förstår att ni alla är trötta. Det är så roligt att rå om dem men det tar på krafterna. Dessutom så blev det inte så mycket sömn i natt. Något säger mig att ni kommer att sova som bedövade i natt i stället. Junibacken verkar trevligt och där har vi inte varit än.

Kram och sov gott nu!

Ditte sa...

Vilken härlig men intensiv dag. Och visst är det fint med ett besök på Junibacken. Finns ju så mycket för både de små och upp till 6-7 år. Har varit där en del när våra barnbarn bar små och det går ju att välja aktiviteter efter barnens ålder.
Visst är det lite trist att ljudnivån blir så hög i restaurangen, men sånt får en ta. Tyvärr.
Just tåget minns jag väl och visst är det fina miljöer en åker genom.
Du har verkligen tagit fina bilder.
Att Samuel var helt slut förstår jag och likaså att ni var det. Och fina dagar med Samuel var det ju helt klart.
Kram

Äventyret framtiden sa...

Ja, vad annat kan jag säga än att det är fullständigt underbart att få vara Samuel tillsammans med sin farmor och farfar. Bättre kan han inte ha haft det och jag förstår fullständigt att ni kommer att sova som stockar i natt! Sov gott och dröm fina drömmar om allt ni har varit med om tillsammans med lillkillen!

Kram

BP sa...

Hahaha! Jag sa ju det - han orkar och det gjorde han. Det gjorde ni uppenbarligen också, men det var på håret - hahaha!

Är helt övertygat om att den lilla familjen kommer "låna ut" Samuel fler gånger till er - hahaha:-)
Har aldrig varit på Junibacken, så det var skoj att titta på dina fina bilder.

Sov gott nu tjejen! Du är ju ledig imorgon också (som tur är). Återhämtning behövs;-)

PS. Så kul att Samuel fick "kvinnans förebild" - Pippi med sig hem:-) Ni är helt underbara farföräldrar:-) DS.

Anna i Portugal sa...

Vilken härlig dag, och att somna i bilen är himla skönt, tycker jag med :)

Paula sa...

Haha, visst ädet jobbigt med barnbarn, eller det var fel uttryck, uttröttande kanske låter bättre, men ni är unga och raska farföräldrar så nog ska ni orka med några battingar! Mina tjejer åker som vanligt till Stockholm en sväng på semestern och klarar av diverse nöjesliv med kusinbarnen. Nej, jag åker inte med, inte det här året heller....jag träffar hellre alla flickorna här på hemmaplan. Kram