lördag 27 april 2024

Hoppa på tåget

Åke är vår lokförare i lördagstemat "hoppa på tåget" som idag handlar om picknick.

Vi är dåliga på att ha picknick jag och min man, men förra året den 6 juni fick vi ett bra tillfälle att fira Sveriges nationaldag i Hagaparken tillsammans med Lilla familjen, och då blev det picknick i gröngräset...
 

..dock var vi inte ensamma om det!

En bild till från min frukost "picknick" på altanen vid stugan, sååå ljuvligt,  nu längtar jag till sommaren!
Nu är jag snart redo för natt nr 3 på jobbet!


8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Längtar också till sommaren =)
Ägg och kaviar på en knäckemacka är så gott. Hoppas att du får en bra natt.

znogge sa...

Perfekt med picknick på nationaldagen och trevligt att fler nappade på det. Picknick är ett bra sätt att umgås på.
Visst längtar vi efter sommaren nu!
Hoppas arbetsnatten blir bra.

Kram

BP sa...

Sådana picknickar som på sista bilden gillar jag skarpt, där man sitter vid ett bord och äter/dricker gott. Med tanke på hur grått det är/har varit hela vintern njuter jag dock av dina bilder.

Önskar dig en dräglig natt och snart kan du vara långledig igen eller...

Paula sa...

Nu får du nog ställa in dig på flera picknickar framöver, två barnbarn ser nog till att ni kommer iväg till parker och stränder. Ofta finns ju även bord att sitta vid, något jag absolut föredrar. Hoppas vi får ne svensk lagom sommar utan värmerekord, puh, orkar inte! Kram

Ditte sa...

Fina bilder som andas sommar.
Vad gäller picknick så är jag numer inte mycket för att trycka ner mig på en filt. Men om det blir picknick tar jag med mig en hopfällbar stol. Betydligt mer bekvämt-
kram

christian sa...

Kära nån vad folk....nä ska man picknicka vill man allt ha det lite lugnare....

Ha en fin söndag!

Anki sa...

Ljuvligt med picknickstunder! Barnbarnen kommer säkert att följa med på såna :)
Kram

Guldkryckan sa...

Vi har haft picknick på trädgårdsföreningen här i stan för många år sedan, föll sig naturligt då Tomas Ledin spelade, fina tider det där.

Hoppas ditt arbetspass utföll till belåtenhet, mao, lugnt och fint.

Ha en fin fortsättning på kvällen.