torsdag 1 december 2016

Förkylt med många aktiviteter

Ställde in min date med en väninna idag, och hoppade också över nattmötet på jobbet ikväll, har ont i bröstet och halsen, men Ipren hjälper! Idag var det dags att äntligen påbörja lite renovering av vardagsrummet....det är så dags nu, när vi ska flytta!!! Borde ha gjorts för länge sedan.

Här syns hur svart taket är i hörnet.

....och här syns hur vitt och fint det blev!


Sen hann maken med att putsa lite på tapetskarvarna inför målningen vi tänkt göra. Vitt och fräscht brukar ju gå hem,eller hur?

Fick sålt vår persiska matta ikväll till ett överraskande bra pris, men jag kommer att sakna den! Har flera grejor ute till försäljning, glasen blir förhoppningsvis hämtade i helgen, liksom två ljusstakar.

Nån på facebooks sida för bortskänkes önskade sig Harry Potter böcker, vilket jag hittade två på vinden, och vips kom hon och hämtade dem!  Har idag varit till Stadsmissionen med 4 säckar med kläder och handdukar ( men det är massor kvar!). Och de sista (förhoppningsvis ) två krukorna slängdes på Sörab idag,liksom lite trädgårdsavfall. Känns så skönt att rensa, men det är ju såååå mycket!!!

6 kommentarer:

BP sa...

Blir återigen totalt andfått hos dig, å då har jag inte ens kollat in dig hof F&S:-)

Samtidigt vill jag inte ens jämföra dina (nya) väggar med mina. Nej, det vill jag verkligen inte;-)

Är mycket impad över er effektivitet!

Vi kanske borde lyssna på alla våra samtal från mäklare som vill värdera och sälja vår åtråvärda brf i Täby...

Ama de casa sa...

Åh vad jag känner igen det där. Att fräscha upp lite. Går himla fort - varför vänta tills man ska lämna stället? Nästan så vi ville bo kvar när vi var klara - fast bara nästan ;-)

Hoppas du mår bättre nu!

znogge sa...

Vitt är alltid ett säkert kort så det var ett bra val. Snygg matta så jag förstår att du saknar den lite men man kan oftast inte flytta med allt när man lämnar ett hus.

Kram och god fredag!

Ami sa...

Haha! Jag känner igen det där....när vi sålde en lägenhet för hundra år sen spikade Patrik fast de sista listerna en halvtimma innan visningen :D
Kram och krya på dig!

Comsi comsa sa...


Vitt är fint och oftast vill nya ägaren gör om ändå....
Det verkar så lätt för dig att sälja hemifrån, hur går det till? Jag har massor att sälja men är livrädd för att allt annat än en köpare står utanför.... 😨

Kram ❤

Ditte sa...

Vilket tempo! Bra grundträning!
Perfekt att sälja så mycket via "Fejan" men en hel del blir det ju att köra iväg och fint att andra på Stadsmissionen får ta del av det.
Vi har också skänkt en del till Stadsmissionen men mycket är kvar här ändå. Ohc vi ska inte flytta men att rensa är en god tanke.
Vitt brukar vara gångbart för ofta gör de som köper hus/lägenhet om efteråt ändå.
Hoppas du hinner andas lite också ...
Kram!