onsdag 21 december 2016

Hårfin och julköttbullar

Äntligen dags att bli julfin i håret, efter några timmars pinande med nya slingor och klippning är jag lika nöjd som vanligt hos min frissa Lotta!

Hemma blev det köttbullsrullande....och eftersom det är jul snart så passade receptet från Linas matkasse bra, julkryddade köttbullar med kryddpeppar och ingefära smakar mums, tror minsann att jag bjuder maken på det redan ikväll när han kommer hem från jobbet...med potatismos till!  Undrar om jag orkar koka knäck ikväll?

14 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Du är verkligen jättefin i håret, blir så sugen på att klippa upp min långa lugg.....

Köttebullekram ♥

BP sa...

Håret blev otroligt fint, riktigt snyggt som alltid. Maken kommer att bli dubbelglad ikväll - en "ny" fru samt köttbullar med potatismos. Gillar idén med ingefära i bullarna. Det har jag inte testat. Vilka mängder du har gjort!
Har aldrig gjort knäck, så jag vet inte hur lång tid det tar. Men om jag var dig skulle jag ge mig själv en klapp på axel, berömma mitt dagsverk, hälla upp en vinare och slappa i soffan i stället;-)

Ami sa...

Så snygg du blev i håret! Men det tycker jag alltid att du är :)
Och köttbullar är ju så gott!
Kram och trevlig kväll

Anonym sa...

Vilken tjusig kvinna! Men jag tycker att du ALLTID är vacker.
Varför behöver man koka knäck? Trodde det var tidiga 1900-talet?
Inte bra för tänderna heller. :) Sove din skönhetssömn istållet.









BP sa...

Älskar Ruth's kommentar, för det måste väl vara Ruth som är i farten. Klockrent som vanligt!

Svar: Om jag bara hade hittat en pyttliten julskinka i någon form hos den lokala ICA , så hade jag såklart nappat. Men där finns det bara tre kilosvarianter. Å du - vi lagar faktiskt alltid julskinkan från grunden - ooops, ja, jag vet.

Vi äter lunch ute för det mesta, tar hem sushi några gånger i veckan, men annars lagar vi faktiskt maten från grunden - precis som ni. MEN just julen är ett litet undantag;-)

Ditte sa...

Toppen med en frissa som kan ditt hår och sitt jobb. Jättesnyggt, men det tyckte jag både håret och du var även tidigare.
Köttbullsreceptet låter väldigt gott och lika bar att slå itll på köttbullar till middag. Kände att jag också längtade efter köttbullar med mos och rårörda lingon. Men det får vänta.
Knäck? Om du orkar så, för den är svår att köpa....
Skicka gärna en köttbulle så jag kan få provsmaka så skickar jag osl och värme.
Kram!

Susanne sa...

Så snygg, härligt med en frisör man trivs med , min heter Nettan.

znogge sa...

Snyggt blev det! Nu går det undan hos dig. Knäck avstår jag för jag vill inte knäcka mina tänder ;-)

Kram och god morgon!

Biggeros.blogg.se sa...

Vad fin du blev i håret nu inför Jul=) Vill bara passa på att önska dig en riktigt God Jul min vän🎄🎅🎄

Biggeros.blogg.se sa...

Vad fin du blev i håret nu inför Jul=) Vill bara passa på att önska dig en riktigt God Jul min vän🎄🎅🎄

House and Garden by Bia sa...

Jag önskar dej en riktigt GOD JUL vännen !
Julkram bia

Kicki sa...

Snyggt, trevlig kväll och en godjul till dej, kramar����

Hemmamammafru sa...

OBS! Dela vidare budskapet till alla medmänniskor (Kampanj)!

Det har varit ganska mycket tjat om att vi ska ha en vit jul. En vit jul som inte menas snö utan alkoholfri jul. Å det tycker jag självklart är bra. Men det är inte heller något som jag upplever som ett problem i min familj. Vi nöjer oss lika väl med julmust som något annat. Även om jag gärna dricker lite vin eller en snaps till sillen. Shit jag tycker jag framstår som en alkoholist hur jag än formulerar mig. Men alla som känner mig vet att så inte är fallet.

Något som jag upplever som ett större problem är mobiltelefonen. Den däremot tycker jag är en grej som INTE hör hemma på julafton!!!! Julafton ska firas med närvaro!!! Därför kommer jag att checka ut från cybervärlden kl 15.00 när Kalle Anka börjar och låta min mobil sova fram tills att julafton är över!!!

Jag ska fira julen med mina nära och kära!!!

Vem är med mig på detta???

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Mias Mix sa...

Så himla fin du är! Skönt att få håret fixat till jul och nyår. Jag var också och klippte och gjorde slingor häromdagen.
Och köttbullar och mos låter hur gott som helst. Älskar hemgjort potatismos.
Önskar dig och familjen en riktigt god jul! Kram