fredag 2 december 2016

Trattorians julbord

Efter ännu en jobbdag i hemmet, med hjälp av äldsta sonen, och mera säckar till Stadsmissionen och Sörab, så passade det bra att åka in till stan och äta julbord på den italienska restaurangen Trattorian ikväll, som detta år gick "all in" på italienskt!


Vi bjöd med sonen med flickvän...

...och hade en trevlig kväll med italienska delikatesser, fast jag hade ju gärna velat ha lite lutfisk och Janssons...men det hinner jag kanske äta?! Godast var det kallskurna, de hade en ljuvlig tonfisktartar..har aldrig ätit det förut, och varmrökt lax, och en till tonfisk i tunna skivor som carpaccio,den var också ljuvlig!

Parmesanosten var inte dum alls!


Dessertbordet med Panettone, som jag faktiskt gillar!

Men nåt fel på mej är det... all choklad spottade jag ut, gillar det inte! Men Tiramisun gick ner!

Så lustigt att se dessa svartklädda tjejer på pendeltåget hem, alla med mobilen i högsta hugg, fick till en bra bild på dem.

9 kommentarer:

Susanne sa...

Jag är inte så förtjust i Julbord, men deras julbord vill jag gärna äta.

Comsi comsa sa...


Ser mysigt ut...
Rolig iakttagelse från tunnelbanan, varför blir jag inte förvånad? :))

Kram ❤

BP sa...

Yummie, yummie! Alltid kul och roligt att testa ett julbord med italienska delikatesser! Såg fantastiskt gott ut! Du och jag är ganska lika "funtade" vad gäller mat. Äter ju heller ingen choklad - vi måste anses som vändigt konstiga av alla andra;-) Åsså håller jag med dig - ett (svenskt) julbord utan Janssons och lutfisk är liksom inget julbord.

Ami sa...

Oh, så mycket gott! Och mysigt såg det också ut! Men inte spottade du väl ut chokladen....choklad som är så gott :)
Kram

Biggeros.blogg.se sa...

Alltid roligt att testa på nytt😊Jag tycker om svenskt julbord även om jag inte ofta äter det ute på restaurang. Jag vill jag ju alltid ha Janssons och skinka på julbordet är för mig väldigt viktigt. Hoppas att du får en mysig 2: advent. Kram på dig🤗🤗

Geddfish ♥ sa...

Såg himla gott ut!
Jag skulle allt kunnat tänkt mig ett italiensk julbord. Nu ska jag på ett svenskt nästa torsdag, tror det blir gott.
Numera äter jag bara 90% choklad och det blir inga mängder ;)
Lördagskram ♥

Rantamor sa...

Oj vilket otroligt vackert julbord, där hade jag nog också kunnat hitta mycket gott att äta.
Synd bara att man blir så mätt för fort när det finns så mycket man vill smaka på.
Gillade när vi var i Barcelona alla dessa tapas rätter, mums...

Hoppas att förkylningen har gett med sig.

Tjingelingen från Rantamor.

Ama de casa sa...

Spotta ut choklad? Helgerån ju! :-)

Men julbordet såg fantastiskt ut, även om just "julbord" är en felaktig benämning på det där. Men är det gott så får dom gärna kalla det vad dom vill för min del :-D

House and Garden by Bia sa...

Eftersom jag älskar italiensk mat, så skulle jag säkert ha gillat detta julbord. Brukar lessna ganska fort på det svenska julbordet !!
Inget julbord för oss i år...men vi brukar gå om vi får med oss några släktingar/vänner ;))
Trevlig andra advent !
Kram