söndag 4 december 2016

Skyltsöndag i målarverkstan

I juletider får det bli en kul särskrivning som första skylt dagen till ära, som vanligt tackar vi BP för vår skyltsöndag.

Jag fortsätter att sälja och ge bort saker, dessa nio böcker fick jag gå ner i pris för att få sålt, från 10kr styck till 1 kr, idag blev de hämtade, och de sista två chateau glasen blev hämtade av en tjej som åkte hela vägen från Tullinge för at få dem!

Denna "skylt" är en duk som en av pojkarna gjorde hos dagmamman en gång i tiden, en hel hög med huvudfotingar, har inte hjärta att slänga den!

Jag har aldrig varit in på hamburgerrestaurangen Max i Infra City, men igår valde jag att handla hem hamburgare till mej ,maken och sonen som målade hemma hos oss. Döm om min förvåning då jag kunde beställa vid en apparat, och bara några minuter senare var beställningen klar,så smidigt! Passade på att ta en bild till skyltsöndagen!

Idag har jag målat hela vardagsrummet, och även väggarna på övervåningen, maken har fixar tak mm. Så mycket tid allt tar!

Maken kom hem med sushi till mej, så bland adventsljusstaken och och massa andra prylar åt vi vår middag ikväll.

Maja hoppade såklart in i sushipåsen.

Efter ett gott dagsverke var det inte dumt att lägga upp benen och se på "Allt för Sverige"

7 kommentarer:

Comsi comsa sa...

Skyltsöndagkram ❤

znogge sa...

Särskrivningar tillför sällan mer än ett gott skratt! Tyvärr väldigt vanligt förekommande...

Kram

JaanaM. sa...

Fem böckerna! De var ju helt underbara att läsa!

Villa Freja sa...

Så gott med sushi. Och Femböckerna ... hade absolut kunnat köpa dem allihop!

BP sa...

Tycker du är fantastisk att du tog dig tid att skylta mitt i allt arbete. Tusen tack! Å alla tomtar är väl aningen skumma kan jag tycka;-)
Ja, böcker får man aldrig bra betalt för. Vet att på loppisar så kostar en pocketbok fem kronor och en inbunden bok 10. En otrolig värdeminskning med tanke på vad inöpspriset är.
Å huvudfotingarna är ju sååååå fina. Jag skulle rama in duken med en passpartout runtom. Det skulle bli hur snyggt som helst.
Har bara ätit på MAX en eller två gånger, men då har jag betalt i kassan - jag och nya apparater du vet;-)
Maja ser så härligt skuldmedveten ut, en underbar bild:-)

Än en gång tusen tack för att du tog dig tid att skylta. Å stort tack för länken också:-)

Ditte sa...

Oj, här går det undan på alla fronter! Bra gjort att få sålt så mycket och jag vet ju att du lämnat mycket även till Stadsmissionen . Tänk så mycket man kan samla på sig. Jag har mängder och ändå har jag rensat en del, men inser att man inte längre behöver ha allt spm hängt med.
Förstår att du sparade duken med huvudfotingarna. Allt kan man inte göra sig av med utan en del är ju historia och har sin egen.
Kul med Max och maskinbeställningar och det fungerade dessutom-
Lycka till nu med allt.
Maja var för söt i sushipåsen...Härlig bild.


Kicki sa...

Åh vad härlig skylt med skum tomte.
Ha det bra i flytten kraam