onsdag 18 juli 2018

Bad i Brunnsviken,Friskis i Solna och jagande av fläkt!

Fick tips av kompisen Y att man visst kan bada i Brunnsviken, så idag när det var ännu en otroligt varm dag med alldeles för varmt i lägenheten, så gav jag mej ut med cykel för att hitta en plats. Cyklade förbi det supermysiga Kafe Sjöstugan, dit måste jag gå till någon gång och fika, såg hur mysigt ut som helst! 

Jag hittade ett eget litet ställe i vassen! Med klart fint vatten, så jag tog mej ett dopp i det varma vattnet.



Hade med mig sallad till lunch.

Senare var det dags för premiär för mej på det nyöppnade F&S i Solna. Har ju i ett svagt ögonblick mailat till dem och berättat att jag kan vikariera där om det skulle behövas, och imorgon är det dags! Så idag var jag ju tvungen att cykla dit och se hur stället ser ut, och passade på att vara med på ett jympapass! Såhär såg trappen ut...man kan välja hur man tar sig upp, haha!

Snygg ingång...

...och när jag ändå var i Solna Centrum så passade jag på att leta efter en fläkt.... det gick inte så bra....

Fläktarna var slut överallt....

9 kommentarer:

Taina sa...

Vilket VÄDER ni har i Sverige!! Förstår att du letar fläktar. Här är vi ju så vana vid AC överallt och jag är överlycklig över vår centrala AC som kyler fint.

Stay Cool!

BP sa...

Ja, vilken sommar! Ser att du/ni kör efter samma princip som vi - hämtmat är ju så himla gott i värmen:-)

F&S i Solna är ju hur fint som helst - åtminstone ingången, som till och med bjuder på trappor - hahaha:-)

Japp, fläktar och parasoller är helt slut i hela stor-Stockholm. Jag förstår det. Men personligen skulle jag aldrig köpa en fläkt - jag menar inte vill jag väcka alla dammråttor och låta dom virvla runt i lägenheten;-)

Svar: Nej, det var maken som "solade" med paraplyet. Vad gör man inte för bloggen, men han somnade faktiskt en stund i solen. För mig var det för varmt. Brunnsviken hade inte suttit helt fel om man säger så;-)

BP sa...

Glömde ju: Fortfarande 25 grader på balkongen, på "skuggsidan" av huset visar termometern 21,7 grader. Inne i lägenheten är det 28,1 grader. Å vet du vad, jag klagar inte. Rena rama semestern ju:-)))

dianasdrömmar sa...

Vilken alldeles underbar sommar, fläkt är nog omöjligt att hitta..kram

znogge sa...

Ni har betydligt varmare än vad vi har så jag förstår att fläktarna har haft en strykande åtgång. Du får köpa en i höst så att du har en om i fall att...

Kram och god morgon!

Ama de casa sa...

Läcker trapp där! Men finns det ingen hiss? ;-)

Det är så himla fint runt Brunnsviken så härligt att du har så nära dit nu :-)

Vi jagade fläktar en tokvarm sommar här i Torrevieja precis i början efter vi köpt lägenheten, tvärslut överallt. Fick investera senare på året i förebyggande syfte :-)

Ha en fin dag!
Kram

Steve sa...

Så härligt med ett uppfriskande bad mitt i storstan.
Fläktbranschen har strålande tider just nu.
Det blir som ett riktigt jympapass att bara ta sig upp för trappan till F&S.

Ami sa...

Oj, så alla fläktar är slut!! Du får vifta med en solfjäder tills du hittar en!
Lycka till på friskis och svettis!
Kram

Ditte sa...

Skönt med brunnsviken och ett avsvalkande dopp. För hett är det och i mitt tycke alltför varmt. Har svårt med andningen mellan varven, min ena lunga är inte helt pigg. Kafé Sjöstugan är mysigt och väl värt ett besök.
Hörde av en vän att F&S öppnat i Solna. Kul att du hoppar in där.
Är glad för vår fläkt som vi haft i några år och visst hjälper den.

Önskar lite regn nu...
Kram!