lördag 28 juli 2018

Snabbvisit på landet

 Eftersom maken jobbar i helgen, men jag är ledig , och någon behövde åka upp till stugan och vattna blommorna så ordnade vi med att låna svägerskans bil så kunde jag åka upp och vattna idag. Jag ville inte åka hem, så jag packade med bikinin och lite mat, på eftermiddagen var jag på plats. Hann med ett bad i den nu ljumma sjön innan molnen hopade sig. Så småningom kom regnet, men tyvärr varade det bara en kort stund. Ensammiddag i stugan och så ett glas rött framför TV:n, hamnade framför en konsert med en jazzsångerska som var så bra !!! Har aldrig hört talas om Stacey Kent förut, vill höra med med henne!!!
Nu är det kolsvart här ute på landet, och jag ska sova ensam här i natt...hmm...







8 kommentarer:

Susanne sa...

Mys på egen hand kan vara mysigt men förstår om det är lite läskigt.. Jag har lite svårt att vara ensam i stugan om det är mörkt men att vara ensam annars är inga problem. Stacey Kent... Tyckte att jag kände igen namnet när jag läste dina rader... Har ju låtar av henne på en av mina Spotify-listor. Hon har några riktigt bra låtar. Gillar hennes röst. Har flera i ungefär samma stil som går runt på min "Chill-lista" ;) Det finns riktiga sångpärlor. Ha en fortsatt bra ledighet. Min lediga vecka börjar på måndag :) DÅ ska jag njuta och förhoppningsvis ha tid för fotografering. Kram på dig

BP sa...

Ta bara några mojitos/vinare till så klarar du dig nog under natten;-) Med den hjälpen kommer du att somna ifrån ensamnatten på landet, jag lovar!

Så du fick några regnstänk, det fick inte vi. Vaknade till moln som sedan byttes ut till molnfri himmel vid tresnåret.

Jazz har aldrig varit min grej och Stacey Kent har jag heller aldrig hört talas om. Men kul att du blev nyfiken!

Sov gott nu!

Ama de casa sa...

Hoppas du kunde sova gott trots ensamheten i mörkret.

Såg himla fint och idylliskt ut där ute på vischan :-)

Ha en fin söndag!

Steve sa...

Så härligt med ett bad från bryggan i värmen.
I den miljön borde nattsömnen bli god.

znogge sa...

Vilken härlig dag och du sov säkert hur bra som helst hoppas jag :D

Kram

Carita Liljendahl sa...

Vackert och fridfullt där!
Mer regn skulle ni i Sverige nog ändå behöva.
Ha det gott!

Ami sa...

Så mysigt och härligt det ser ut. Men förstår att det kändes lite obehagligt att sova ensam.

Ditte sa...

Skönt med lite lantluft! Men inte så kul om det blev åska....Kanske drog dne förbi. Hos oss mullrade den rejält vid 6 tiden i morse.
Hoppas du kunde somna.
Ha en bra söndag.
Kram!