fredag 20 juli 2018

Mamma Mia, here we go again!

Så var det dags, några dagar efter premiären...fick med mig min schlagertokiga och tillika ABBA-tokiga väninna ( hon har sett ABBA live tre gånger- jag är sååå avundsjuk!) att se nya "Mamma mia "-filmen på MoS idag! Det bästa var att komma in i en sval galleria i flera timmar! Filmen var inte dum den heller, inte om man gillar lättsam underhållning med lyckligt slut och ABBA-låtar!

Vi tog en drink på restaurang Drama innan filmen började 



Hade bokat biljetter i VIP-salongen med bekväma säten och beställde in vin och popcorn till filmen.


Efter filmen blev det lite japansk mat innan vi gick vidare till den italienska vinbaren " Il Bicchiere" där vi tog ett glas vin från Sardinien innan vi skildes åt.

När vi kom ut påmindes vi direkt om extremvärmen..lite moln gav hopp om regn...kanske ?

När jag kom hem satte jag mej direkt på balkongen med en kall öl. En mycket trevlig och svalkande fredag är snart tillända!

6 kommentarer:

znogge sa...

Det lät som en lättsam och trevlig fil, precis som den brukar vara!

Kram och god natt!

Steve sa...

En högst njutbar filmvisning så som du beskriver den.

BP sa...

Kan inte låta bli att skratta högt här:-)))) Alltså på "bortaplan" är du en soldyrkare, men på hemmaplan njuter du av 18 svala grader på MoS. Ungefär som jag då;-)
Vilken härlig kväll ni kunde njuta av i rätt anda och med rätt antal pitstops. Dessutom på din hemmaplan på promenadavstånd till lägenheten. Japp, det är fortfarande semester:-)

PS. tycker väldigt synd om din man. Men han får ju vara ledig i helgen;-)

Ama de casa sa...

Åh! Den filmen vill jag också se! Anders däremot, han verkligen led sig genom första filmen - gillar inte musikaler där folk helt plötsligt bryter ut i sång och dans till synes av ingen anledning alls ;-)

Älskar ABBAs musik och är så spänd inför dom två nya låtar som dom nu ska släppa framöver.

Och du - jag har också sett ABBA live. På en sån framstående arena som Skellefteå Folkets park! ;-) Det var 1974 och jag gissar att parken hade bokat in dom långt innan dom vann i Brighton, annars hade dom nog ratat den spelningen...
Året efter såg jag dom segrande holländarna Teach In på samma arena, så den kanske var mer eftertraktad än jag tror... ;-)

Vilket härligt biobesök också! Jag har nog aldrig ens sett nån VIP-salong på nån bio. Sånt var nog inte uppfunnet när vi flyttade från Sverige :-D

Ditte sa...

Kul att du sett filmen. För mig blir det i eftermiddag och på Söder.
Vilken mysig fredag och bra med olika "pitstop" för et är viktigt att dricka mycket dessa heta dagar.
Önskar dig en fin lördag- Och värmen består.
Kram!

Steve sa...

Mamma Mia spelades ju in på ön Skiathos. Där var jag och D på min sista och vår enda gemensamma Greklandssemester i två veckor i september 1999. Underbara minnen.