söndag 22 juli 2018

Skyltsöndag

Dags för BP:s skyltsöndag igen! Börjar med denna bild, jo, visst kommer vi ihåg våra vintrar!


Denna söndag blir det skyltar från kryssningen. Vi hade bokat en lite bättre hytt, och där ingick visst lite förfriskningar.

En typ av skylt bidde det av denna bild.

Snygg tavla ovanför sängen.

Vilken kväll vi fick på båten! 


...och skyltar fanns det.

Provade på glutenfri öl till förrätten.

...som var löjrom, mums så gott!

Oxfilé till varmrätt...

Mycket gott att dricka om man ville köpa...

Champagne mitt i natten, här ligger fartyget stilla på Ålands hav, och i åskmolnen blixtrade det, men det fick jag inte med på bild.

Brunch idag blev en räkmacka,smakade mycket gott!

Ännu en vacker sommardag...

Framme i Stockholm igen så syns denna skylt ganska tydligt!

Vyn från vår hytt.

Här ligger en annan Viking Line båt.

En liten present låg i hytten.

...och vi köpte med oss den goda champagnen hem!

5 kommentarer:

BP sa...

Snacka om det mumsigaste bidraget till Skyltsöndag jag sett:-)
Jättekul att du tänkte på Skyltsöndag även på båten. Å där fanns ju massvis att välja på som jag ser:-)
Så ni brukar göra som vi - väljer en bättre hytt och nobbar massutspisningen med buffé. Ett väldigt klokt beslut tycker jag:-)
Norrlands Guld tillhör inte mina ölfavon, men en skylt är det ju;-)
Kukko får mig att tänka på två saker. Men då din blogg är barntillåten väljer jag att avstå från en kommentar här, speciellt med tanke hur du tog andra bilden på flaskan;-)
Bilden med champagneglasen mitt i natten är en höjdare:-)

Tusen tack för detta läckra bidrag till Skyltsöndag. Stort tack för länken också!

Ha en bra första arbetsdag imorgon. Lugnt och fint bara;-)

PS. Din första skylt - precis så tänker jag också!!! DS.

Ama de casa sa...

Åh vilken härlig kryssning ni fick! Att uppgradera sig hyttmässigt kan verkligen vara värt dom extra slantarna :-)

Mmm... Löjrom (eller ännu hellre sikrom) är en av ett fåtal saker som jag aldrig har lyckats hitta här nere. Kan verkligen sakna det!

Hmm... Kukko? Jag (som är utbildad i djurkunskap) trodde nog att det var tjurar som... Äsch! Glöm det! :-D

Underbart härlig skyltning!

PS: Nånstans mitt emellan din första skylt och den tokvärme vi har nu är nog mer lagom ;-)

znogge sa...

Vilken härlig helg ni fick ute till havs. Maten såg verkligen tilltalande ut och så det fina vädret på det. En bra avslutning på semestern!

Kram och god måndagsmorgon :D

Ami sa...

Underbar helg ni har haft! Och så mycket gott ni både åt och drack....Härligt!
Kram

Ditte sa...

Vilken toppenskyltning från Cinderella! Och visst är det skönt med en bra hytt särskilt som den kommer med det där "lilla extra". vI väljer alltid en mer bekväm hytt och äter à la carte. Vill inte trängas utan njuta av att äta i lugn och ro och bli serverad.
Förstår att ni hade en härlig kryssning på alla sätt och kvällen var ju ljuvlig.
(Att köpa med champagne hem är något vi också brukar göra.)
Kram och trevlig måndag.