fredag 8 maj 2020

Fem en fredag

I morse på joggingturen så såg jag hägern lura i vassen...


 Vi packade bilen och åkte upp till stugan på Rådmansö....
 Lastade av grejer och åkte till Flygfyren och handlade, sen smakade det bra med en rejäl landgång med räkor, här syns bara halva mackan!

 Solen sken fint idag...
 Men i huset var det kyligt, en brasa behövdes.

Kvällssolen var magisk, rosa över himlen och sjön!

Fem en fredag som elisamatilda håller i :
1. Vad har du hunnit med idag? 
Det kan ni läsa om här ovanför.
2. Vad lyssnar du på? 
Just nu är Tv:n på här i stugan...
3.Vad kommer du göra härnäst?
Se till att brasan brinner och vi ska försöka få på vår favvoserie på HBO THe walking  dead!
4. Vad befinner du dej någonstans?
I stugan i Roslagen.
5. Hur är humöret idag?
Kan inte bli bättre, får ju vara i stugan och jag är ledig i helgen! 

10 kommentarer:

Ditte sa...

Vilken god idé att ta en tur upp till stugan i Roslagen över helgen. Trevligt med lite variation.
Härliga bilder! Och sista bilden med kvällssolen är helt ljuvlig.
Önskar er även en fin lördag här uppe.
Kram!

BP sa...

Vilka fina bilder, och inte bara kvällshimlen. Bara att se solen på altanen mig glad, för jag vet ju hur mycket du dyrkar solen.
Då är du långledig igen! Såååååå skönt! Njut av stuglivet och solen, åtminstone imorgon.

Anki sa...

Ser alldeles fantastiskt ut! Fina bilder från din dag ... och en alldeles fantastisk soluppgång!
Ha det gott och njut av dina lediga dagar!
Kram

Ama de casa sa...

Vad skönt med en ledig helg i en sån underbar omgivning! Den ser för övrigt väldigt kattvänlig ut ;-)
Själv längtar jag oerhört mycket tills på måndag nu - undrar varför? :-D

Ama de casa sa...

Ha en fortsatt fantastisk helg!
Kram

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder kram och trevlig helg/Diana

Guldkryckan sa...

Aldrig fel med en tur iväg på detta vis, och landgång är ju bara SÅ gott :)

Långledighet är ju grejen minst sagt, har en på gång på kneget fast då vi inte har klämdagar vi 40-timmars så blir det en arbetsdag mitt i...jippie...not.

Ha en underbar helg nu.



Geddfish ♥ sa...

Det låter mysigt, fina bilder också, kan tänka mig att ni har det bra.
Jag är också nöjd med vädret. Det sociala ligger på vänt.
Kram!

Znogge sa...

Så härligt med en ledig helg och dessutom att kunna tillbringa den i stugan! En njutbar tillvaro helt enkelt :D

Kram och ha det gott!

Paula sa...

Så fint ni har det där i stugan, och lagom avstånd från storstaden. Perfekt ställe att komma ner i varv på och hitta nya krafter. Jag begriper inte hur vårdpersonalen ska orka genom hela sommaren...o i den ordinarie vården väntar ett berg av patienter som blivit lagda på vänt med behandlingar och operationer.