söndag 3 maj 2020

Skyltsöndag

BP:s skyltsöndag inleds med detta foto som en läkarkompis lagt ut . Denna sten finns utanför Örebro sjukhus.

Mer från nätet, massa tokigheter som frodas nu....

 Ett imponerande jobb görs på våra sjukhus nu, främst på alla IVA-avdelningar!
 Tänkte lita på Ama som suttit i karantän i Spanien, men som nu äntligen få gå ut lite mer och röra på sig,
Vi spinner vidare på ämnet att sitta i karantän!

 Mera tokigt....
I hissen på jobbet bör vi nu bara åka tre stycken i taget, det efterlevs inte kan jag säga.

 Nån som ser arg ut!
..och så en sötbild. En kollega på jobbet la ut denna bild på facebook under dagen. Jag skickade snabbt vidare den till min man som jobbar idag. Hur sugen tror ni att jag är på en ny katt?!

Orsakullan undrar idag : Brukar du gå på vandring?
Nej, om det menas att t.ex vandra i fjällen eller vandringsleder så är jag ingen vandrare. Men jag går gärna ut på promenader!

Natten på jobbet blev intensiv, klockan fyra på morgonen kom vi ut från förlossningsrummet (gick in dit när vi började kl 21), då var det verkligen gott med en smörgås och något att dricka! Natt nr tre börjar snart.....

10 kommentarer:

BP sa...

Den där stenen utanför Örebro sjukhus gillar jag skarpt. Så fin den är och så passande med texten.
Sedan skrattade jag gott åt resten av dina skyltar. Faktiskt riktigt skönt att många ändå fortfarande kan och vill skämta och ha en viss galghumor i dessa coronatider. Älskar alla dina roliga exempel:-)
Att man sedan inte efterlever att man bara får vara tre personer i er hiss är tragiskt. Just på ett sjukhus borde man ju ha några hjärnceller tycker jag...

Bara en natt kvar nu, sedan får du väl vara ledig igen antar och hoppas jag.

Tusen tack för din roliga skyltning och länken:-)

PS. Fortsätt att bombardera din man med bilder på katter. Han kanske mjuknar så småningom;-) DS.

Geddfish ♥ sa...

Jätteroliga skyltar som du bjuder på!
Svårt att säga nej till en kattunge, väl? Jag har det, men måste.
Undrar varför man inte efterföljer reglerna. Är det för att en del är odödliga? Trist.
Kvällskram!

Ditte sa...

Tack för din roliga skyltskörd! Mycket humor här och även de som är lite mer tänkvärda. Stenen i första bilden är talande i sig.Perfekt!
Men jag undrar om inte sjukvårdspersonalen som ändå är insatta i vad som gäller nu inte då åker högst tre i hissen. Kanske åker man en och en. Eller?
Förstår att du skickade bilden med kattungarna till maken. Och kanske blidkas han.
Kram!

Klimakteriehäxan sa...

Bilden på örnen är helt fantastisk!
Och ja, vårdpersonal är värd all vår beundran och tacksamhet. Samt bättre betalt.

Paula sa...

Oh, det är klart att ni ska skaffa katt! Ett hem behöver en katt för att vara komplett, det går bra med två eller flera också...
Monalisan liknar mig på alla vis till utseende, men, jag går faktiskt rätt glad här i min bubbla, tycker inte livet är påfrestande, tyvärr tycker många det i min omgivning...
Kram från pörtet

Äventyret framtiden sa...

Stenen är ju bäst! Flera sådana behövs för vårdfolket! Uppmuntran, uppmuntran!
Mona-Lisa efter månadskarantänen ser nästan mest mänsklig ut, jag skrattade gott, kände nästan igen mig själv. Stundtals kan jag se ut så där.
Härliga humorfyllda skyltar. Tack för dem !
Ha det gott!

Anki sa...

Vilken härlig skyltkompott!
Den lilla målade stenen är underbar ... och alla inom sjukvården är värda en stor eloge!
Skrattade gott åt den arga örnen och sista bilden på Mona-Lisa - känner igen mig själv med den arga blicken när folk gör dumma saker - och frisyren hos Mona-Lisa!
Såå söta kattungar! Din längtan efter en katt i huset är som min efter en hund ...
Ha en bra dag!
Kram

znogge sa...

Vilken snygg skyltning och dessutom med humor i det hela.
Klart att ni ska ha en ny kattunge tycker jag.

Kram

Ama de casa sa...

Stenen var fantastiskt fin och otroligt passande text! :-)

Haha! Jag känner igen mig i Mona Lisa där, men nu får vi äntligen gå ut utan anledning en stund i alla fall. Skönt!

Härligt skyltat igen :-)

PS: Hoppas din man ger med sig snart - klart ni ska ha en katt!

Carita Liljendahl sa...

Här var det många roliga skyltar. Den första, med stenen och den med hunden i soffan :-D