måndag 21 september 2020

Bröllopsdag


 Idag firar vi 29 år som gifta, det är visst plywoodbröllopsdag, låter väl sådär om ni frågar mej, men det är imponerande med 29 år i alla fall! Grattis till oss!
Passade på att köpa lite färgglatt till balkongen idag...

...och efter jympapasset idag så blev det lite firande med Richard Juhlins mousserande vin, smakade nästan som champagne! Första gången jag hörde talas om Richard Juhlin var på Carolas konsert här i augusti, då blev vi bjudna på hans alkoholfria bubbel, och det smakade mycket gott, inte alls som alkoholfria viner brukar smaka. Men ikväll provade vi det mousserande med alkohol, kan rekommenderas!
Se sån stil hon har, helt underbart att hon vill ligga i knät, och jag vill inte gå upp ur soffan, så maken fick fylla på bubblet åt mej under kvällen



Nya jympapasset gick väl något bättre ikväll, vet ju att det tar några gånger innan det sätter sig...
Är redan orolig för morgondagen, ska vara på jobbet redan klockan 08, en lång utbildningsdag har jag att se fram emot.

Dagens fråga från Orsakullan 
  1. Finns det ett rikt djurliv där du bor?  Nja, jag bor ju nästan i stan, så ett rikt djurliv kan jag väl inte säga att det finns här. Just nu har jag en katt som spinner högt i mitt knä, det räcker gott och väl åt mej !


11 kommentarer:

BP sa...

Stort, stort GRATTIS på plywoodbröllopsdagen. Vem f*n kom på det korkade namnet kan man fråga sig;-)

En annan sa jag frågar mig när jag läser ditt inlägg är om du inte firar bröllopsdagen med Molly... och bubblet då. Tror du har "min" humor, så du förstår nog vad jag menar;-)

Hoppas du kommer upp i tid imorgon. Klockan åtta är ju "mitt i natten" när man publicerar ett inlägg klockan 23:29;-) Lycka till!

Znogge sa...

Ett lite försenat grattis till er på bröllopsdagen med det märkliga namnet :D Tack för tipset om bubblet, det ska jag ha i åtanke. Bättre djurliv än lilla Molly kan ni väl knappast ha <3

God tisdag och kram!

Anki sa...

Stort Grattis till er båda! Nästa år firar ni jämnt!
Härliga Molly ser ut att må gott i ditt knä!
Tack för tipset på bubbel!
Ha en bra dag!
Kram

Tove Olberg sa...

Grattis till kärleksbevarade 29 år <3
Lycka till med de kommande; plywooden ändrar till annat material.
Bubbellycka till på köpet! Och Molly!
Ha en fin utbildningsdag :-)
Kram

Ama de casa sa...

Stort GRATTIS till er båda! Dom där namnen på bröllopsdagarna är mycket korkade ibland. Som exempelvis 26 år - korkbröllop ;-)
Men visst är det imponerande med 29 år!

Ett mysigt firande på tre man hand :-D

Hoppas det gick bra att komma upp i morse!

Äventyret framtiden sa...

Stort grattis till brudparet som har klarat 29 år tillsammans ! Plywood låter lite väl fjompigt men någon har sagt sitt och så blev det så.
Önskar all fortsatt lycka i många många år till!
Molly, den charmiga sötnosen har det bra och ska så ha det.
Ha en fin dag!
Kram!

Geddfish ♥ sa...

Stort grattis och jag blir så avis på denna spinnande sötnos!
Kram!

Ami sa...

Stort grattis!
Och jag förstår att maken fick fylla på glaset när du hade en sån sötnos i knäet. Kram ps. Var helt säker på att det var ni två som satt här nere på en uteservering häromdagen. De kände sig nog rätt uttittade av mig ända tills jag hörde att de pratade engelska

Ditte sa...

Skickar ett riktigt stort och varmt grattis till bröllopsdagen. Tyvärr en dag för sent. Trevligt att fira. Tycker man ska fira allt som går. Har för länge sedan gått på en champagnekurs hos Richard Juhlin. Jätteroligt! Och gott! Har också testat detta mousserande vin ni köpte och gillade det verkligen.
Och Molly var med och firade. Hon är så söt.
Kul att gympapasset gick bättre och jag trir inte alls att deltagarna märker det.
Önskar dig en så bra jobbdag som möjligt.
Kram!

Susanne sa...

Stort grattis på bröllopsdagen. Ska genast fota av etiketten så ska beställa hem ett par flaskor nästa gång det är dags att beställa hem från Systemet.

Paula sa...

Men oh, ni har ju hittat varandra så totalt redan, underbart! Grattis i efterhand på bröllopsdagen !