onsdag 9 september 2020

Stilstudie av Molly

 Så här glad var Molly i morse när jag kom hem från jobbet.
 Lekfull som få!
 Spinner högt och är kelig också...
 Sovit lite oroligt med Molly i sängen. Hon var på bushumör när jag vaknande.
 Jag kan inte få nog av henne!


Så blir hon plötsligt trött och vill vila på armen.

Natten på jobbet var sådär. Fick vara på BB/Ante sidan, och med flera sjukdomsfall i natt fick vi mycket att göra, natten gick fort.  Roligt var i alla fall att enkelt ta sig till och från jobbet med "svarta faran", min nya elcykel!
Nu har jag kört mitt IW-pass på F&S, och det var superkul ikväll  med hela 7 motionärer, varav två (unga tjejer) aldrig hade stått på en cross-trainer förut. Nu är jag nyduschad och nyäten för ännu en natt på jobbet!

Orsakullan undrar idag :
  1. Om du fick prova ett yrke, vilket som helst för en dag vad skulle det då vara? Nu blev det svårt, men varför inte få hänga med i cockpit med en pilot en dag! 


10 kommentarer:

Ditte sa...

Så härliga bilder av Molly. Så lekfull! Och det märks att hon verkligen trivs.Ja du också.
Kul att det kom 7 pigga motionärer och fler blir det. Var så säker.
Perfekt nu att susa till jobbet med den "svarta faran".
Önskar dig en natt som blir ok.
Kram
.

znogge sa...

Molly är verkligen fin och vilken lycka att ha en fyrbent vän i flocken igen! Hoppas att den kommande arbetsnatten blir bra.

Kram

Geddfish ♥ sa...

Molly är bara SÅ fin jag blir riktigt förälskad i henne! Ljuvligt, älskar en spinnande kissekatt.
Önskar dig en fin natt nu. Kram!

BP sa...

Dina bilder av Molly är så himla bra! Å vilka stora ögon hon har. Hon är bedårande:-) Detta sagt av en som inte är kattmänniska. Dessutom är jag så himla glad att du antog namnet Molly, för det passar perfekt!
Vem tar hand om henne när du jobbar? Eller sover hon under nätterna när du är borta? Är hon rumsren?
Så idag var du nöjd med sju motionärer, det var du inte senast du skrev om ditt pass;-)

Önskar dig en dräglig natt!

PS. Himla läckra sängkläder förresten:-) Undrar om de finns i blått, då vårt sovrum går i den färgen... DS.

Äventyret framtiden sa...

Haha, nu har ni fått småfolk i hus! En ljuvlig liten Molly!
Härliga bilder och jag förstår inte alls att du hinner med jobb och annat längre.
Hon är så "hemma" på direkten tycker jag. Det klickade förstås mellan er genast.
Ha en fin torsdag! När du väl har vaknat!

Tove Olberg sa...

Fina unga fröken Molly, vilka färger och vilken fart! Öppna famnen då matte kommer hem, tjusig stilstudie, antar det fler :-)
SKön torsdag!
kram

Ama de casa sa...

Hon är ju bara sååå söt! Så mysigt ni har det du och Molly :-)

Hoppas denna natten blev lugnare!

Susanne sa...

Men så söt. Jag är pälsdjursallergiker så jag kan bara ha typ vandrande pinnar som husdjur.

Anki sa...

Underbara Molly! Så härliga bilder på henne ... och hon ser ut att trivas :)
Kram

Paula sa...

Alltså, ni två, Molly och du, match made in heaven! Vilken lyckad kombo! Hon är ljuvlig