söndag 6 september 2020

Skyltsöndag och mera firande

 Idag är den riktiga födelsedagen för 30-åringen, och vi har firat honom ordentligt!
 Som ni förstår blir det en hel del kattbilder i denna blogg efter att denna lilla dam flyttat in, idag hittade hon tvättmaskinen! Det gäller att se upp när vi tvättar framöver!
 Tårta inköptes idag...
 ..och Molly fick träffa killarna och deras tjejer. Hon gjorde stor succé!
 Det blev lite spontan middag för gänget ikväll också, och maken hann hem till middagen från jobbet.
 Födelsedagsbarnet...underbart att ha honom här, man njuter varje sekund när man får träffa sina nära och kära!
 Denna unga dam lekte så det stod härliga till, sen blev hon sååå trött!
Somnar helt utslagen efter vild lek med tårtsnöret.
 Nejdå, jag har inte glömt BP:s härliga förvaltning av skyltsöndag. Det blir som vanligt lite tokigheter från nätet.
 Ingen risk att min trädgård, om jag hade någon, skulle bli så här fin trots karantäntider!
 Man kan göra det enkelt för sig, haha!

 Jaså minsann, om det ändå vore så här enkelt! Hihi!

Den här första videon går inte att se, och det går inte att ta bort den heller, men videon nedanför här ska gå att se! Prova!
Svårt är det att få till en video in på bloggen, provade via youtube nu, hoppas det funkar!

Orsakullan undrar idag :
  1. Stickade tröjor hör hösten till, stickar du eller köper stickade plagg?  Nej, sticka kan jag inte, jag köper stickade !

10 kommentarer:

BP sa...

Här har du och Molly lekande lätt klarat Skyltsöndagen:-) Stort GRATTIS till sonen. Idag är det ju också "rätt" dag:-)
Gillade skylten med vinet bäst! Det stämmer helt klart:-) Å storkens leverans - den var bra fångad - leveransen alltså;-)
Videon gick tyvärr inte att se.

Så du kan inte sticka heller! Då är jag alltså inte ensam längre. Känns tryggt;-)

Tusen tack för din fina skyltning och länken:-)

Geddfish ♥ sa...

Sötaste kissemissen! Gärna fler bilder, sååå roligt!
Fira bör man, annars ...
Videon gick inte att se. Nej, det är svårt, jag har aldrig lyckats via Blogger utan enbart via mina kanaler på YouTube.
Jag stickar fortfarande, men inga tröjor längre.
Kram!

Ditte sa...

Molly är perfekt för Skyltsöndag. Så söt! Och hon verkar finna sig väl till rätta.
Härligt att fira sonens 30-års dag även idag. Att ha sina nära och kära runt sig betyder så mycket på olika sätt.
I övrigt kul skyltning! Du är bra på att hitta roliga skyltar på nätet."Vinskylten" skrattade jag gott åt. Och trädgårdarna - före och efter.
Önskar dig en bra start på veckan.

Tyvärr kunde jag inte se videon.

Kram

tanthuset.blogg.se sa...

Åhhhh lilla Molly vill vi se mer av, vilken härlig liten varelse hon är <3 Så mycket kärlek hon får, den lilla :)
Grattis i efterskott till sonen, lyckliga ni som kan träffas, jag blev så glad igår kväll bara av att prata med sonen i Oslo, det gjorde min dag <3
Härliga skyltar bjuder du på också, fniss :D
Hoppas nu att din måndag blir toppenbra, kram på're

Tove Olberg sa...

En underbar helg som dina två senaste inlägg visar Susjos! Grattis till sonen och nu är Molly i eran familj!
Härliga foton hela vägen. Filmen kunde jag inte se, försök igen. Såg att det stod privat som orsak. Tror du kan ändra till offentlig nånting på you tube kanalen. Har för mig det blev så för mig då jag la ut ...
Jag hade tydligen också klickat in premiär då jag laddat in och när jag skulle se om det blev nåt så möttes jag av applåder, fatta noll, men sen förstod jag. Lycka till!
Ha en fin måndag :-)
Solkram

Anki sa...

Härligt firande ... såklart! Och såklart gjorde Molly succé! Fullt ös - medvetslös är det som brukar gälla kattungar och hundvalpar. Ser gärna många bilder av henne ... varje dag! :)
Tyvärr funkade inte videon - privat stod det.
Haha då är vi tre som inte kan sticka - du, BP och jag.
Kram

Ama de casa sa...

Haha! Roligt skyltat igen :-) Ni måste ha en himla massa fjädrar som yr runt på ditt jobb :-D
Härligt firande igen! Och jag förstår att Molly var ett populärt inslag där.

Min moster tvättade sin katt i tvättmaskinen en gång. Fast bara en kort stund, det blev ett herrans liv som inte gick att missa. Katten Mickan klarade sig undan med blotta förskräckelsen och levde många år efter det.

znogge sa...

Vilka härliga bilder bilder från helgens firande men också bilderna på sötaste Molly <3 Så god tårtan ser ut och dessutom är den väldigt vacker!

Våra hundar är mer intresserade av diskmaskinen när det finns odiskad disk i den ;-)

Kram och god måndag!

Äventyret framtiden sa...

Pina oss bara så mycket du orkar och kan med Molly, Molly och Molly. En underbar liten kattflicka, full av bus. Hon har verkligen anpassat sig bra tycks det som.
Roligt skyltat som vanligt.
Tårtan ser urläcker ut och grattis igen till 30-åringen och hans föräldrar!
En fin måndag önskar jag dig! <3

Paula sa...

Vilken stilig son du har...men han får ursäkta, Molly pockar på uppmärksamheten, hon är gudomligt söt! Tittade på filmsnutten, vilka roliga leksaker du hittat. Några såna hade inte mina två kissar för tio år sedan...
Har du skaffat klösbräda också, så inte möblerna blir sönderrivna..
Jag känner mig avslappnad, flexibel och rörlig....av öl!
Kram från pörtet