torsdag 3 september 2020

Minnen och förväntan

 Fick upp lite minnen på facebook. Här är vi på Kreta 2008, killen bredvid mej fyller 30 år om några dagar....jösses!
Här sitter de båda två, våra söner, läsandes böcker, i väntan på bussen till flygplatsen tror jag...

Inte helt ledig idag, provade min nya elcykel till jobbet idag, där vi hade möte i teamtränargruppen mellan kl 14-16. Cyklingen gick som en dans!

Nu är förberedelser gjorda för att ta emot vår nykomling i morgon. Kattburen rengjord och kattlådan upphämtad från källarförrådet. Ska bli såå spännande!!!

Orsakullan undrar idag :
  1. Blir det fler bad för dig i år?  Ja,det hoppas jag...inomhus alltså. Utomhus blir det inga fler bad...

10 kommentarer:

BP sa...

Tiden går fort.. när man har roligt! Härliga minnen speciellt då ni inte kunde resa utomlands i år - än.
Så bra att Molly anländer till er imorgon. Hoppas att du är ledig under helgen så att du kan ägna dig helhjärtat åt nykomlingen.
Jo, nu börjar badsäsongen för min del - den i badkaret alltså. Under den varma sommaren blev det ju dusch istället.

Geddfish ♥ sa...

Oj, fick du upp 12 år gamla minnen, häftigt! Jo, det är lite kul det där att få upp minnen på Facebook. Man ser hur tiden rinner iväg...
Vad kul att du gillar din elcykel! Jag cyklade jättemycket på min 2018. Men jag förstod ganska snart att det inte var något att cykla på mina stigar, den är för tung för det. Det ska vara asfaltscykelvägar!
Mysigt med lilla kissen!
Här blir det också bara bad inomhus, har ju badkar!
Kram!

Paula sa...

Oh så kul, du visar också ett gammalt minne! Sonen ser ut som en tonåring, men du själv har inte blivit en dag äldre på alla dessa år! Imponerande!
Kram och lycka till med kisse!

Tove Olberg sa...

Så roligt med minnen av era fina pojkar där FB är kul med det att de påminner er.
Ha en fin fredag!
Kram

Znogge sa...

Lycka till i dag när er nya familjemedlem kommer!

Äventyret framtiden sa...

Man förstår inte alls var de kommer ifrån den unga männen som plötsligt nästan är medelålders när man själv inte har åldrats alls. Du ser fortfarande lika ung och fräsch ut som för 12 år sedan.
Lycka till med den lilla tösen som kommer hem idag!
Ser framemot att få se många härliga bilder av henne.
Trevlig helg !
Kram

Ditte sa...

Roligt med gamla minnen och visst gläds man åt dem. Och bara att konstatera att tiden går fort.
Så roligt att du är nöjd med din nya elcykel och att den är i bruk.
Spännande med den nya familjemedlemmen idag. Lycka till. Hoppas på bilder.
Kram

Ama de casa sa...

Kul med när gamla minnen ploppar upp. Jag har nån funktion på mobilen (fråga mig inte hur det funkar) som lägger upp "Den här dagen" och är kopplad på nåt vis till vårt stora bildarkiv på molnet. Eftersom Anders har sån ordning och satt fotodatum även på inskannade bilder så dyker många roliga saker upp. Ibland ända ned till början av 1900-talet. Fast dom datumen är ju tagna lite i luften, även om Anders är äldre än jag så var han inte med på den tiden :-D

Men vad kul att er nya familjemedlem kommer hem idag! Gissar att vi kommer att få en och annan bild här i bloggen framöver ;-) Skoj och så mysigt!

Ha en extra fin fredag nu då :-)
Kram

Ami sa...

Ja var tar åren vägen? Vår son blir ju också 30 nu i september. Galet!
Så roligt att ni nu ska få hem den lille kissen ��
Kram

Susanne sa...

Härligt med minnen som dyker upp. Ja, vart tar tiden vägen?? Fina pojkar du har :) Och kul med en ny liten familjemedlem. Lycka till :)