fredag 16 januari 2009

Barnvakteri

(Bilden:Yngsta sonen går ut 9:an Juni-08)
Igår kväll så satt jag och yngsta sonen(16 år) barnvakt till väninnans barn på 6 och 4 år. Vilka underbara barn! Vi hade en trevlig stund med kurragömma,sagoläsning och nattning. Man glömmer fort hur det är att ha små barn,och njuter mer idag av att få träffa dem,än när man själv var mitt uppe i det med att ha små barn....men det är väl så livet är,man är i olika faser. Börjar förstå att barnbarn är livets efterrätt,som det brukar sägas (fast det får gärna dröja ett tag till innan barnbarnen kommer!!). Var helt fascinerad av att se min "lilla" son på 16, läsa sagor för dessa ljuvliga barn igår kväll. Nyss var det ju han som lyssnade på mej när jag läste sagor för honom! Suck...
Nästa vecka ska han själv få sitta barnvakt,det kommer han att klara galant!
Nu ledig fredagskväll i goda vänners lag

6 kommentarer:

Tant Janet sa...

Ja man uppskattar det säkert mer när man inte själv har små barn. Kul att se sin son så bra med små barn. Du har lyckats bra som förälder!

Lallis - liv och leverne sa...

Ja jösses så snabbt det går.
Man hinner ju inte med i svängarna.
Måste ha varit härligt att se din son med barnen:)
Kram Lallis

Strandhs Mia sa...

:) Visst blir man glad när man ser att tjat och prat gått in och man fått fostra omtänksamma fina pojkar och män.
Ha en bra kväll.. stor kram !

Katinka sa...

Barnbarn är nog fint vad det lider! Ha en trevlig fredagkväll i goda vänners lag!

Yvonne sa...

Halloj! Ja, tänk vad ungarna växer. Nu får du snart börja längta efter barnbarn, hi hi...
Hoppas du får en bra helg!
Kram

imse sa...

Jag känner mer och mer att jag längtar efter småbarn. Biologiska klockan, förmodar. Det är längtan efter barnbarn. Men det dröjer nog för mig också.

Hoppas att din fot är bättre.
Kram