måndag 12 januari 2009

Guldbaggegala 2009



I morgon är det Tjugondag Knut,bäst att städa bort julen nu...skrapa bort knäck från strumpor o.s.v...

Idag fick jag äntligen ner min stukade fot i mina älskade curlingkängor! Hurra! Ja,tyvärr kunde jag inte ha foten i bandage då,men det blev ganska stadigt i skon i alla fall. Fick hjälp av min käre son till affären idag,han övningskörde,så slapp jag köra. Tror han har lite dåligt samvete för att jag ramlade nerför stegen,det var ju till honom jag hämtade jackan...

Och ikväll Guldbaggegala på TV, jag har inte sett någon av de nominerade filmerna för bästa film : "De ofrivilliga", "Låt den rätta komma in" och sist men inte minst: " Maria Larssons eviga ögonblick". Men vill så klart se dem,främst Troells film och Alfredsons.

Förra årets gala så var filmen "Darling" en av de nominerade för bästa film 2007, (vann gjorde Roy Anderssons film som jag inte sett : "Du levande") hyrde den (Darling alltså) och blev besviken. Men bäste manliga huvudroll gick förra året till : Mikael Segerström i just filmen "Darling",och han var behållningen i den filmen tycker jag.

Nominerad för bästa kvinnliga huvudroll förra året var bl.a Julia Högberg som spelar i den fantastiska filmen " Den nya Människan" , men vann gjorde Sofia Ledarp som spelade med i "Den man Älskar". Båda filmerna är mycket bra.

Maria Lundqvist var nominerad för bästa kvinnliga biroll förra året i just filmen "Den nya Människan" (hon var såå bra! ) Hoppas hon har bättre tur ikväll,då hon är nominerad i samma kategori,nu i filmen "Himlens Hjärta",som jag faktiskt har sett!

Så ikväll sitter jag klistrad framför TV:n,med foten i högläge...

5 kommentarer:

Tant Janet sa...

Härligt med foten, snart kommer du i pumpsen också :-)
Jag bänkar mig nog också framför tv;n ikväll...

Strandhs Mia sa...

Japp.. Baggegalan missar man inte !
Och visst är hon bra Maria Lundqvist i "Himlems hjärta".. alla fyra är bra egentligen.
Jag hoppas på att Maria Larssons eviga...vinner mycket och att Micke "Sigfrid" får en bagge :)
Vad bra att foten ger med sig och vilken tur att det finns dom som vill övningköra ibland !
Kram..

Strandhs Mia sa...

Himlens hjärta... tryckfelsnisse ;/

Lallis - liv och leverne sa...

Men hur kan jag missa sådana saker som att det är Guldbaggegala? Vilken tur att jag läste här inne hos dig:)
Kram Lallis

imse sa...

Jag har tröttnat på galor. Förr kunde jag tom titta på Oscarsgalan mitt i natten.

Skönt med foten. Men ta det lugnt!